Trzy lata po rynkowym debiucie Peugeot zmodernizował model 208. Nowe wcielenie bestsellera francuskiej marki zostanie zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Zmiany są zauważalne już na pierwszy rzut oka. Przedni zderzak ma teraz ostrzejszą linię, wkomponowano też w niego w całości poszerzony grill otoczony pogrubioną, chromowaną listwą. W wyższych wersjach grill posiada wykończenie metodą znakowania termicznego „Equalizer”, które daje efekt 3D. Uzupełnieniem pasa przedniego są odrębne reflektory przeciwmgielne oraz nowe światła z czarnym wypełnieniem i elementami chromowanymi. Klienci będą mogli zamówić auto z nowym wzorem 16-calowych obręczy aluminiowych Titane. W tylnej części pojazdu nie zabrakło świateł z diodami LED, które układają się w charakterystyczne „pazury”.
Kierowca będzie miał do dyspozycji nową formę swojego miejsca, zwaną i-Cockpit. Obejmuje ona kompaktową kierownicę, wysoko umieszczone zegary z LED-ową „otoczką” i duży ekran dotykowy. Akcent położono też na oświetlenie. Białe znajdziemy na zegarach, wskazówkach i przełącznikach zaś niebieskie – wokół panoramicznego dachu. 208 oferuje funkcję MirrorScreen, umożliwiającą użytkownikowi wyświetlenie ekranu smartfona na ekranie dotykowym samochodu. Aplikacje Peugeot Connect Apps mogą korzystać z opcjonalnego modemu 3G. Dzięki nim otrzymamy informacje o wolnych miejscach postojowych, cenach paliw na okolicznych stacjach, prognozie pogody czy atrakcjach turystycznych. Ciekawymi rozwiązaniami są też pakiety: Monitoring (wirtualna książka przeglądów i zaleceń w zakresie eko-jazdy), Mapping (ostrzeżenia mailowe o użytkowaniu auta poza wstępnie ustaloną strefą lub przedziałem czasowym) oraz Tracking (geolokalizacja samochodu w razie kradzieży).
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Peugeot 208 oferuje bardzo szeroką gamę jednostek napędowych. Wśród benzyniaków znajdują się znane z wcześniejszej wersji 1,0 i 1,2 PureTech (odpowiednio 68 i 82 KM, współpracujące z 5-biegową skrzynią manualną), nowe 1,2 Puretech S&S (82 lub 110 KM, dostępne ze skrzynią manualną lub nową, automatyczną EAT6) oraz najmocniejsze 1,6 THP (165 lub 208 KM, manualna skrzynia 6-biegowa). Gama motorów wysokoprężnych obejmuje trzy warianty 1,6 BlueHDi – 75, 110 lub 120 KM. Warto dodać, że Peugeot pobił rekord – najoszczędniejsza odmiana 1,6 BlueHDi zużywa 3 l/100 km i emituje 79 g CO2/km.
Francuski producent zapowiada, że w chwili wejścia modelu do sprzedaży (czerwiec br.) proponowane będą pakiety personalizacyjne nadwozia oraz wnętrza. Pod względem wyposażenia ciekawie zapowiada się nowa wersja GT Line, która oferuje sportowe akcenty. Wśród nich są m.in. częściowo skórzane fotele, aluminiowe pedały i nakładki na progi, spłaszczona kierownica z czerwonymi przeszyciami, chromowana końcówka wydechu, czerwona oznaczenia na grillu, błotnikach i tylnej klapie czy perłowo-czarne lusterka boczne.
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl