Trwa ładowanie...

Peugeot 107 HDI

Peugeot 107 HDI
d1s6zc7
d1s6zc7

Najpierw na nasz rynek wprowadzono Citroena C1, potem Toyotę Aygo i jako ostatniego – Peugeota 107. To niemal identyczne samochody, produkowane w tej samej fabryce. Czy ten ostatni ma jeszcze rynkowe szanse?

Peugeot 107 jako jedyny z trojaczków oferowany jest z silnikiem wysokoprężnym 1,4 l o mocy 54 KM. Pojazd jest rzeczywiście oszczędny w eksploatacji, ale kosztuje w wersji 5-drzwiowej 42 400 zł.

Cechy szczególne

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9267/peugeot-107-1-b.jpeg',500,358) ) |
| --- | Peugeot 107 to samochód przeznaczony do poruszania się w mieście i te założenia spełnia znakomicie. Dzięki stosunkowo niewielkiej długości – 343 cm – i dobrej widoczności manewrowanie jest łatwe. Wersja 5-drzwiowa jest praktyczniejsza, gdyż ma krótkie drzwi, które łatwiej otworzyć na ciasnych parkingach. W odmianie 3-drzwiowej drzwi są dłuższe i przez to mniej wygodne. Na przednich siedzeniach miejsca jest całkiem sporo, na tylnej kanapie jest ciaśniej, ale po tak małym aucie trudno oczekiwać czegoś więcej. Bagażnik ma skromną objętość 139 l. Można się do niego dostać unosząc tylną szybę. Wygląda dość atrakcyjnie, jednak dolna krawędź bagażnika jest wysoka, co utrudnia wkładanie przedmiotów. W Peugeocie 107 i dwóch pozostałych bliźniaczych autach jest wiele oryginalnych rozwiązań i nie wszystkie wydają się znakomite. Tablica przyrządów i konsola środkowa zaprojektowane są ciekawie, jednak pozytywny efekt psują niska jakość plastików i nieosłonięte blachy drzwi. Tak skromny wystrój wnętrza może być
jednak uważany za dowcipny lub nawet ekstrawagancki.

d1s6zc7

Silnik

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9267/peugeot-107-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Wysokoprężny silnik o pojemności 1,4 l i mocy 54 KM to konstrukcja francuska. Ma on po 2 zawory w każdym cylindrze, doładowany jest turbosprężarką i zasilany układem common rail. W przeciwieństwie np. do diesla Volkswagena, silnik francuski ma 4 cylindry i być może dzięki temu pracuje dość równo. Do napędu Peugeota jest jednak nieco za słaby. Uzyskane czasy rozpędzania są gorsze od tych, gdy pojazd napędza silnik benzynowy 1,0 l/68 KM. Zaletą diesla jest rzeczywiście niewielkie zużycie paliwa, które w mieście nie przekracza 5,5 l na 100 km.

Wrażenia z jazdy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9267/peugeot-107-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Pewnym mankamentem Peugeota jest odczuwalny poziom hałasu, szczególnie podczas rozpędzania pojazdu. Prędkość 100 km/h auto osiąga po blisko 16 sekundach, rozpędzanie na wyższych biegach też trwa dość długo. W jeździe miejskiej słaba dynamika jednak nie przeszkadza. Peugeot ma dość twardą charakterystykę elementów tłumiących, co ma negatywny wpływ na komfort jazdy. Pokonywanie nierówności naszych dróg nie jest miłe, ale trudno mieć o to pretensje do konstruktorów. Konstrukcja zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna, jest najtańszym rozwiązaniem z możliwych i o dziwo dobrze sprawdza się w Peugeocie. Ma on całkiem niezłe własności jezdne i slalom między dziurami w jezdni udaje się dość dobrze. Układ hamulcowy pojazdu nie jest zbyt skuteczny i zatrzymuje auto z prędkości 100 km/h na drodze 42,0 m – o 2 metry za długo.

d1s6zc7

ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT 107ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT 107

Podsumowanie

„Zaprojektowany, by cieszyć” głosi hasło Peugeota. Wydaje się, że do tej roli świetnie nadaje się model 107. Jednak z powodu znacznej ceny zakup Peugeota 107 z silnikiem diesla będzie korzystny tylko dla osób pokonujących duże odległości. Zaletą tego pojazdu jest przyzwoite wyposażenie standardowe. Ci, którym mały Peugeot diesel nie odpowiada, mogą kupić Dacię Logan też z dieslem za 36 900 zł. Zawsze jest alternatywa.

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | Wysokoprężny |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/8 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1398 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min): | 54/4000 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 130/1750 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 15,6 |
| Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 18,3 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 154 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 72 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m): | 42,0 |
| Pojemność bagażnika (dm3): | 139 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 35 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 3,4/5,3 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 343 x 164 x 147 |
| Rozstaw osi (cm): | 234 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
| Cena zalecana przez generalnego importera 3/5 drzwi (zł): | 41 100/42 400 | * pomiar wg ADAC

d1s6zc7

Nasza ocena

Przestronność wnętrza * Mało miejsca na tylnej kanapie.
Silnik Nowoczesna konstrukcja, wystarczająca elastyczność.
Poziom hałasu ** Wysoki poziom hałasu przy wyższych obrotach silnika.
Hamulce * Układ hamulcowy nie jest mocną stroną pojazdu.
Dynamika * Wystarczająca do poruszania się w ruchu miejskim.
Zużycie paliwa * Niskie zużycie paliwa w mieście jest ogromną zaletą tego auta.
Nowoczesność konstrukcji * Nowoczesna konstrukcja auta małego.
Wyposażenie Dobry poziom wyposażenia standardowego.

Wyposażenie seryjne:

Peugeot 107 Trendy

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S | s - wyposażenie seryjne

Autor: Ryszard Polit

d1s6zc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1s6zc7
Więcej tematów