4,5 V8 - Porsche
Dla większości zaporowa cena nowych samochodów prestiżowych marek w dużej mierze uzasadniona jest ich dopracowaniem. Pomijając kwestię jakości zastosowanych materiałów wykończeniowych i standardu wyposażenia, skupmy się na silnikach. Jedną ze specjalności inżynierów Porsche są ośmiocylindrowe benzyniaki - oczywiście widlaste. Pierwszym V8 od Porsche zbudowanym po 1995 był stosowany w Cayenne motor o pojemności 4,5 litra. W wolnossącej wersji generował 340 KM (Cayenne S), zaś turbodoładowanej 450 KM.
W pierwszej jego odmianie zastosowano 32-zaworową głowicę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa, co skrzętnie wykorzystują oszczędni kierowcy montujący instalację LPG. W 2006 Porsche wprowadziło jego kolejną odsłonę - pojemność skokową podniesiono do 4,8-litra (moc wzrosła do 385-400 i 500 KM). Tym razem postawiono już na bezpośredni wtrysk paliwa. Największą wadą tego silnika poza ogromnym zużyciem paliwa, jest spore spalanie oleju silnikowego - jak twierdzą mechanicy - "ten typ tak ma".