4,0 V6 - Toyota
Przeczesując palety silnikowe japońskich producentów w poszukiwaniu niezniszczalnej jednostki benzynowej, musimy skupić się na konstrukcjach wolnossących. Możliwie nieskomplikowana budowa i niewielkie wysilenie okazują się kluczem do osiągnięcia długowieczności. Pod tym względem bardzo korzystnie prezentuje się widlasty sześciocylindrowiec autorstwa inżynierów Toyoty. W Europie silnik 4,0 V6 oferowany jest wyłącznie w topowej odmianie Land Cruisera 120. Na Antypodach silnik ten trafiał też pod maskę Hiluxa. W zależności od roku produkcji i odmiany, generował 250-280 KM i nawet 385 Nm. Takie pokłady mocy i momentu obrotowego w zupełności wystarczyły do sprawnego poruszania się w trudnym terenie. 4,0 V6, w przeciwieństwie do nowoczesnych silników Diesla, nie ma problematycznego osprzętu, na który trzeba szczególnie uważać. Wolnossąca konstrukcja odznacza się niemal całkowitą bezawaryjnością. Wystarczy dbać o jakość stosowanych podzespołów oraz o regularność serwisowych wizyt. Jedynie wymiana kompletnego
rozrządu pochłonie około 1500 złotych. Przed rozpoczęciem intensywnej eksploatacji w terenie warto zainwestować w osłonę delikatnej miski olejowej. Ewentualna wymiana kosztować będzie kilkaset złotych.