Mitsubishi Outlander to aktualnie lider sprzedaży na polskim rynku nowych pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Pod koniec roku 2009 samochód przeszedł zmiany modernizacyjne, a Polska stała się pierwszym w Europie krajem, gdzie zadebiutowało to auto.
Outlander aktualnej generacji szybko dołączył do najważniejszych produktów marki Mitsubishi na polskim rynku. Czym pojazd ten wyróżnia się na tle poprzednika sprzed kilku lat? Otóż w poprzednim wcieleniu oferował tylko jedną wersję silnikową - benzyna. Kiedyś struktura w omawianym segmencie między silnikami benzynowymi i dieslowskimi była mniej więcej na poziomie 50:50. Dzisiaj struktura ta wygląda inaczej: 80 proc. to samochody z silnikiem Diesla, a 20 proc. to wersje benzynowe.
Należało zatem stworzyć produkt, który będzie dostosowany do preferencji klienta. I tak nowy Outlander oferował silnik Diesla, który był też dostosowany do polskiego systemu podatkowego, ponieważ miał pojemność poniżej 2 l i nie obciążał kieszeni klienta dodatkową akcyzą. Samochód stał się też większy, bardziej komfortowy, oferujący więcej możliwości przewozu pasażerów i bagażu. Otrzymał też nową stylizację.
Sukces sprzedaży Outlandera skłonił centralę Mitsubishi do wybrania Polski jako pierwszego kraju w Europie, w którym model po niedawnych zmianach modernizacyjnych zadebiutował w sprzedaży.
Według danych IBRM Samar, tak wygląda czołowa piątka najchętniej kupowanych modeli segmentu SUV w naszym kraju za okres styczeń-lipiec bieżącego roku:
- Mitsubishi Outlander: prawie 1 700 sztuk
- Ford Kuga: prawie 1 350 sztuk
- Honda CR-V: ponad 1 300 sztuk
- Suzuki Grand Vitara: ponad 1 100 sztuk
- Volvo XC60: ponad 1 100 sztuk Ciekawe, co o modelu Mitsubishi Outlander mówią sami klienci, kiedy porównamy wersje sprzed i po liftingu? Otóż z obserwacji Eweliny Baranowskiej z Japan Motors Warszawa wynika, że nowy, agresywny przód Outlandera zdecydowanie bardziej podoba się panom, natomiast panie częściej opowiadały się za spokojniejszym przodem poprzedniej wersji. Nie ma natomiast wątpliwości dotyczących wnętrza - wszystkim bardziej podoba się nowe, bardziej miękkie wykończenie konsoli centralnej i drzwi.
Te opinie podziela także Jarosław Srokocz, sprzedawca w katowickim salonie Mitsubishi, który jako szczególnie chwalony przez klienta element wnętrza dodaje jeszcze nowe zegary oraz tapicerkę w wersji Intense Plus, będącą połączeniem ekologicznej skóry i weluru.
* JAK OCENIACIE OUTLANDERA? * - _ Do tych niepodważalnych atutów estetycznych nowego Outlandera dochodzą jeszcze zastąpienie reflektorów ksenonowych biksenonowymi w wersjch Intense Plus i Instyle _ - mówi Krzysztof Madzia, kierownik salonu Mitsubishi w Bielsku-Białej. - _ Klienci bardzo szybko docenili tę zmianę i dodaną funkcję doświetlania zakrętów _.
Źródło: Samar.pl