Oto samochody Polaków
Na jakie modele stawiają Polacy w czasie kryzysu? Oto samochody najczęściej kupowane w czterech pierwszych miesiącach 2013 roku
Najczęściej kupowane w 2013 roku nowe samochody
Polska należy do najbiedniejszych państw Unii Europejskiej. Nie dziwi więc fakt, że w dobie kryzysu obejmującego cały kontynent, nasi rodacy nie kupują nowych aut na potęgę. Jeśli porównamy dane z salonów samochodowych, okaże się, że od stycznia do kwietnia dilerom udało się sprzedać 99 282 pojazdy. Jest to o 1,4 proc. mniej niż w porównywalnym okresie 2012 roku. Na jakie modele stawiają Polacy w czasie kryzysu? Oto samochody najczęściej kupowane w czterech pierwszych miesiącach 2013 roku.
Francuska propozycja do miast wyróżnia się przede wszystkim wyglądem i oszczędnym silnikiem Diesla. Do zalet Renault należy zaliczyć również wygodny przedział pasażerski i duży bagażnik w wersji kombi.
9. Nissan Qashqai - 2 179 szt.
Wysoka pozycja przeboju Nissana to dowód na to, że SUV-y będą w najbliższych latach stanowić lokomotywę rozwoju motoryzacji. Mimo stosunkowo wysokiej ceny i przeciętnych walorów użytkowych samochody tego typu wciąż zyskują zwolenników. Qashqai, od którego płytę podłogową zapożyczył elektryczny Leaf, wciąż pozostaje jednym z najczęściej wybieranych przez Polaków przedstawicielem swojej kategorii. I to mimo braku zmian w ostatnich latach.
8. Toyota Auris - 2 317
Auris, czyli po prostu Corolla z piątymi drzwiami, to już legenda niezawodności. Nie dziwi więc, że japoński samochód znalazł się w pierwszej dziesiątce sprzedaży w Polsce. Japońska propozycja jest teraz tym bardziej atrakcyjna, że w salonach pozostały jeszcze ostatnie egzemplarze poprzedniej generacji tego modelu, które można kupić w atrakcyjnej cenie, a koszt zakupu nowej wersji jest nieco niższy niż w przypadku konkurencyjnego Golfa. Niebawem zaś na rynek trafi wersja kombi, która może jeszcze podnieść słupki sprzedaży Toyoty.
7. Kia Sportage - 2 386 szt.
Koreańczycy z koncernu Hyundai-Kia coraz skuteczniej nadrabiają straty względem producentów ze Starego Kontynentu i Kraju Kwitnącej Wiśni. Atrakcyjny wizualnie i cenowo SUV o nazwie Sportage jest jednym z atutów Kii w tej batalii. Podobnie jak gwarancja, która obejmuje niektóre podzespoły aż na siedem lat.
Na 17. miejscu sprzedaży od stycznia do kwietnia 2013 roku znalazł się bliźniaczy Hyundai ix35.
6. Volkswagen Golf - 2 500 szt.
Ten samochód stał się w Europie wręcz synonimem auta kompaktowego. Zaprezentowana w 2012 roku, siódma odsłona modelu okazała się tak dużym sukcesem, że Volkswagen nie mógł nadążyć z produkcją. Klientom nie przeszkadza fakt, że auto prawie niczym nie różni się od poprzednika i jest po prostu nudne. Liczy się renoma i wiara w niemiecką technikę, drzemiącą pod karoserią.
5. Toyota Yaris - 2 564
Yaris to jeden z ulubieńców kobiet i zarządzających flotami. W porównaniu z poprzednimi wcieleniami samochód znacznie urósł i mierzy 4 metry długości. Plasuje go to w bezpośrednim sąsiedztwie segmentu C. Zmienił się także wygląd Yarisa, który we wcześniejszych wcieleniach zdecydowanie odpowiadał na kobiece gusta. Teraz bez poczucia niedopasowania może w nim zasiąść mężczyzna.
4. Ford Focus - 2 847 szt.
Mimo głęboko zakorzenionego w świadomości części Polaków przeświadczenia, że samochodów na "F" się nie kupuje, Ford Focus - podwójne "F" - zajął czwarte miejsce i znalazł więcej nabywców niż VW Golf. Mimo ceny nieco wyższej niż w przypadku niemieckiego klasyka, auto z błękitnym owalem było wybierane z uwagi na bardzo dobre właściwości jezdne, atrakcyjny wygląd i świetną reputację poprzednika.
3. Opel Astra - 2 851 szt.
Ten model od lat cieszy się w Polsce dużą popularnością. W czwartej odsłonie produkowany jest w Gliwicach i wyróżnia się atrakcyjną sylwetką oraz bezawaryjnością. Do tego dochodzą dobre silniki i niezła trakcja. Wielu klientów przyciągała również możliwość kupna Astry III generacji w rozsądnie skalkulowanej cenie.
2. Skoda Octavia - 3 540 szt.
Wielokrotna liderka sprzedaży w Polsce i innych krajach Europy tym razem znalazła swoje miejsce na drugiej pozycji rankingu. Wiele wskazuje jednak na to, że notowania Octavii niebawem zaczną zwyżkować. Na naszym rynku zadomawia się trzecia generacja tego modelu, a niebawem do walki o klienta ruszy także odmiana kombi. Polacy powinni docenić przestronną kabinę pasażerską Skody, ogromny bagażnik i niskie spalanie najpopularniejszych jednostek. Przeciwko Octavii przemawia niezbyt wyrafinowany wygląd, ale i tu jest znacznie lepiej niż u poprzednika.
1. Skoda Fabia - 4 122 szt.
W ciągu czterech pierwszych miesięcy 2013 roku największą liczbę nabywców znalazła Skoda Fabia. Czeski "mieszczuch" nie przoduje ani pod względem wielkości i przestronności, czy wygody podróżowania, ani też pod względem bezawaryjności. Polacy najwidoczniej cenią jednak niemiecką technikę kryjącą się za logo ze strzałą i pióropuszem. Istotna jest również cena zakupu, która nie odstrasza.
Poza pierwszą dziesiątką najlepiej sprzedających się samochodów znalazły się: 11. Ford Fiesta
12. Kia ceeâd
13. Opel Corsa
14. dacia Duster
15. Hyundai ix35
16. Volkswagen Passsat
17. Hyundai i30
18. Peugeot 208
19. Volkswagen Polo
20. Skoda Rapid
Źródło: SAMAR
tb/sj/tb, moto.wp.pl