Oto Auris

Obraz

Toyota opublikowała zdjęcia, na których wreszcie widać Aurisa w pełnej okazałości. Model ten można będzie kupić w Polsce od stycznia.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11194/toyota-auris-1-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Należący do segmentu aut kompaktowych Auris, który zastąpi Corollę w wersji hatchback, został zaprojektowany w Europie zmyślą o klientach ze Starego Kontynentu.

Zbudowany na nowej płycie podłogowej samochód ma 422 cm długości, 176 cm szerokości i 152 cm wysokości. Jest więc o 4 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 4 cm wyższy od Corolli. Ma za to ten sam rozstaw (260 cm).

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11194/toyota-auris-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 354 l (z dojazdowym kołem zapasowym) i można ją zwiększać składając tylne siedzenia dzielone w stosunku 60:40. W kabinie znajduje się 10 schowków o łącznej pojemności 32 l. W celu zwiększenia ilości miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu zlikwidowano tunel środkowy.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

W zawieszeniu przednim auta zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym (oprócz wersji z silnikiem D-4D 180) belkę skrętną. Mimo, że nie jest to stosowane coraz powszechniej nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe, nie należy zakładać, że samochód nie będzie zapewniał komfortu podróżowania i dobrych własności jezdnych.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11194/toyota-auris-3-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Auris oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi o mocach 97 i 124 KM oraz trzema wysokoprężnymi rozwijającymi moce 90, 126 i 177 KM. Jednostki napędowe skonfigurowano w większości wersji z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów; przekładnię 6-stopniową otrzymają auta z dieslami D-4D 125 i D-4D 180. Zautomatyzowana mechaniczna skrzynia MMT będzie dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego z silnikiem wysokoprężnym 1,4 l oraz benzynowym 1,6 l.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika Benzynowy 1.4 VVT-i Benzynowy 1.6 Dual VVT-i Diesel 1.4 D-4D Diesel 2.0 D-4D Diesel 2.2 D-4D
Moc (KM) przy obr./min 97/6000 124/6000 90/3800 126/3600 177/3600
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min 130/4400 157/5200 190/1800- 3000 300/2000- 2800 400/2000- 2500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,1
Prędkość maksymalna (km/h) 170 190 175 195 210
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 6,9 7,1 5,0 5,4 6,2
Dł. x szer. x wys. (cm) 422 x 176 x 152
Pojemność bagażnika (l) 354

Autor: (mp)

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła