3. Citroen - Localized Emergency Call
Podobnie jak urządzenie przygotowane przez BMW, system ma zadanie poinformować odpowiednie centrum zarządzania o wypadku. System o zdarzeniu wie dzięki informacjom z szeregu czujników oraz o wystrzeleniu poduszek pirotechnicznych. Urządzenie najpierw wysyła odpowiedni SMS do call center, w którym podaje dokładną lokalizację auta w czasie zdarzenia oraz 10 ostatnich pozycji samochodu - aby ustalić kierunek, w którym jechało auto. Po wysłaniu widomości system ustanawia połączenie głosowe z operatorem. Jeżeli pasażerowie są nieprzytomni lub nie mogą udzielić informacji żadnej konkretnej informacji centrum powiadamia odpowiednie służby.
System przygotowany przez Citroena może być używany we wszystkich częściach Europy, gdzie jest zasięg GSM. Klienci, którzy kupili swoje auta we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Luksemburgu czy Holandii zostaną połączeni z call center w ich kraju. Klienci z pozostałych krajów europejskich zostaną automatycznie połączeni z numerem 112. Jeżeli zasięg sieci będzie zbyt słaby, to system i tak wyśle SMS.
Dodatkową zaletą systemu Citroena jest to, że jest darmowy i działa przez całe życie samochodu. Jednakże klienci, w razie obaw o prywatność, mogą zdecydować o odłączeniu monitoringu położenia samochodu. Kiedy tak się stanie, podczas wypadku auto, automatycznie nawiązuje połączenie głosowe z call center lub numerem 112.