Oskary za bezpieczeństwo
1. Audi - asystent boczny
None
System Side Assist jest odpowiedzialny za monitorowanie tak zwanego martwego pola. Podczas gdy auto zbliżające się do naszego auta z tyłu, jest doskonale widoczne w lusterkach, to im bliżej nas się znajduje, tym gorzej je widzimy. W końcu dociera do punktu, gdy nie widzimy go ani w lusterkach bocznych ani wewnętrznym. Jak twierdzą eksperci z EuroNCAP, właśnie w tym momencie zdarza się dość dużo wypadków na europejskich autostradach.
Dlatego właśnie wielu producentów samochodów wprowadziło do swoich samochodów systemy odpowiadające za monitorowanie martwego punktu. Urządzenia działają w oparciu o różne rozwiązania - czujniki parkowania w Mazdzie czy specjalne radary pod lusterkami bocznymi w Volvo. Jednak na nagrodę zasłużył tylko jeden. Zdaniem Ekspertów z EuroNCAP najlepiej ze swojej roli wywiązuje się Audi Side Assist. Specjalne radary zamontowane w tylnym zderzaku nie tylko sprawdzają czy za samochodem nie jadą inne pojazdy, ale również sprawdzają odległość, w jakiej się znajdują. Dopiero po przekroczeniu, przez zbliżające się auto, dystansu 70 m daje znać o zagrożeniu. Ale to nie wszystko. System monitoruje również prędkość zbliżającego się auta i jest w stanie sprawdzić, czy zmiana pasa nie spowoduje gwałtownego hamowania przez nadjeżdżający pojazd. Urządzenie komunikuje się z kierowcą za pomocą lampki umieszczonej po wewnętrznej stronie obudowy lusterek zewnętrznych.