Ople dostępne z ogrzewaniem postojowym

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Opel zapowiedział, że wśród opcji wyposażenia dodatkowego pojawi się nowy element - ogrzewanie postojowe. Będzie można go dokupić do większości modeli marki.

Fabryczny zestaw ogrzewania postojowego przewidziano dla dostawczych Vivaro i Movano, oraz wszystkich odmian osobówek - Corsa, Astra, Cascada, Meriva, Mokka, Insignia i Zafira Tourer. Dodatkowo istnieje możliwość montażu tego rozwiązania w używanych Astrach, Merivach, Mokkach, Insigniach i Zafirach Tourer. Układ można uruchomić przed planowaną podróżą za pomocą pilota zdalnego sterowania i zaprogramować określony czas jego pracy.

Alternatywą jest zapisanie w pamięci planowanego czasu rozpoczęcia jazdy. Czujnik rejestruje wówczas temperaturę na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Na podstawie tych danych automatycznie obliczany jest czas włączenia podgrzewacza oraz to, jak długo powinien pracować. W zależności od temperatury panującej na zewnątrz do odmrożenia szyb przedniej i bocznych oraz ogrzania wnętrza na ogół wystarcza od 20 do 30 minut pracy urządzenia. Ogrzewanie postojowe standardowo pracuje pół godziny, ale czas ten można wydłużyć lub skrócić.

Układ ogrzewania postojowego pobiera paliwo i prąd elektryczny ze zbiornika i akumulatora pojazdu niezależnie od tego, czy silnik jest włączony czy nie. Zasilana akumulatorem pompa dozująca tłoczy paliwo ze zbiornika do komory spalania, gdzie wraz z powietrzem tworzy ono palną mieszankę. Jednocześnie dodatkowa pompa płynu chłodzącego (pompa cyrkulacyjna) zapewnia obieg cieczy w układzie. Ciepło wytwarzane w komorze spalania ogrzewa płyn chłodzący w podgrzewaczu. Spaliny są odprowadzane przez osobny układ wydechowy z tłumikiem (z ogrzewania postojowego nie wolno zatem korzystać w garażu ani na stacji benzynowej). Przy określonej temperaturze płynu chłodzącego elektryczna pompa cyrkulacyjna doprowadza ciepło do kabiny wykorzystując nadmuch ciepłego powietrza.

Moc ogrzewacza wynosi 5 kW. Można z niego korzystać jak z "ogrzewania parkingowego" przy wyłączonym silniku samochodu lub jak z "dodatkowej nagrzewnicy", kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 6 st. C. Kiedy temperatura silnika/płynu chłodzącego osiągnie 78 st. C, pomocniczy podgrzewacz automatycznie się wyłącza.

ll

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła