Ople dostępne z ogrzewaniem postojowym
Opel zapowiedział, że wśród opcji wyposażenia dodatkowego pojawi się nowy element - ogrzewanie postojowe. Będzie można go dokupić do większości modeli marki.
Fabryczny zestaw ogrzewania postojowego przewidziano dla dostawczych Vivaro i Movano, oraz wszystkich odmian osobówek - Corsa, Astra, Cascada, Meriva, Mokka, Insignia i Zafira Tourer. Dodatkowo istnieje możliwość montażu tego rozwiązania w używanych Astrach, Merivach, Mokkach, Insigniach i Zafirach Tourer. Układ można uruchomić przed planowaną podróżą za pomocą pilota zdalnego sterowania i zaprogramować określony czas jego pracy.
Alternatywą jest zapisanie w pamięci planowanego czasu rozpoczęcia jazdy. Czujnik rejestruje wówczas temperaturę na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Na podstawie tych danych automatycznie obliczany jest czas włączenia podgrzewacza oraz to, jak długo powinien pracować. W zależności od temperatury panującej na zewnątrz do odmrożenia szyb przedniej i bocznych oraz ogrzania wnętrza na ogół wystarcza od 20 do 30 minut pracy urządzenia. Ogrzewanie postojowe standardowo pracuje pół godziny, ale czas ten można wydłużyć lub skrócić.
Układ ogrzewania postojowego pobiera paliwo i prąd elektryczny ze zbiornika i akumulatora pojazdu niezależnie od tego, czy silnik jest włączony czy nie. Zasilana akumulatorem pompa dozująca tłoczy paliwo ze zbiornika do komory spalania, gdzie wraz z powietrzem tworzy ono palną mieszankę. Jednocześnie dodatkowa pompa płynu chłodzącego (pompa cyrkulacyjna) zapewnia obieg cieczy w układzie. Ciepło wytwarzane w komorze spalania ogrzewa płyn chłodzący w podgrzewaczu. Spaliny są odprowadzane przez osobny układ wydechowy z tłumikiem (z ogrzewania postojowego nie wolno zatem korzystać w garażu ani na stacji benzynowej). Przy określonej temperaturze płynu chłodzącego elektryczna pompa cyrkulacyjna doprowadza ciepło do kabiny wykorzystując nadmuch ciepłego powietrza.
Moc ogrzewacza wynosi 5 kW. Można z niego korzystać jak z "ogrzewania parkingowego" przy wyłączonym silniku samochodu lub jak z "dodatkowej nagrzewnicy", kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 6 st. C. Kiedy temperatura silnika/płynu chłodzącego osiągnie 78 st. C, pomocniczy podgrzewacz automatycznie się wyłącza.
ll