Opel Vivaro: Bałkańska wyprawa

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Wyjątkowo w tym roku pogoda w Polsce rozpieszcza turystów. Jednak by zamoczyć nogi w ciepłym morzu trzeba pofatygować się na południe Europy. Postanowiliśmy pojechać do jednego z krajów na Bałkanach. Wybór padł na Czarnogórę.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

W podróż wyruszamy z Gdańska, kierunek to Bałkany, a dokładniej Budva w Czarnogórze, nad wybrzeżem ciepłego Adriatyku. Do pokonania nie lada trasa, bo jak podaje serwis Docelu.pl, to aż 1794 km. Po drodze mijamy Słowację, Węgry oraz Serbię. Znaczna część trasy przebiega w górach. najtrudniejszym sprawdzianem zarówno dla kierowców, jak i samochodu okażą się kręte bałkańskie drogi.

W podróż rusza sześć osób. Każda z nich z całkiem sporym bagażem. Wybór padł na Opla Vivaro. Osiem miejsc siedzących - dwie kanapy po trzy miejsca oraz dwa miejsca z przodu, spora przestrzeń ładunkowa oraz liczne schowki powinny znacznie ułatwić zapakowanie auta tak liczną wycieką. Niewątpliwie dużym udogodnieniem jest klimatyzacja z wymiennikiem ciepła w tylnej części kabiny.

Jednak w każdej podróży liczy się małe zużycie paliwa i jak największy zasięg. Pod maską samochodu jest wysokoprężna, dwulitrowa jednostka napędowa CDTi o mocy 114 KM. Bardziej przydatny, zwłaszcza na krętych, górzystych drogach Czarnogóry, będzie maksymalny moment obrotowy o wartości 290 Nm. Napęd na przednie koła jest przekazywany za pomocą sześciostopniowej przekładni mechanicznej.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Producent podaje, że w idealnych warunkach samochód powinien spalić średnio nawet 7,8 l oleju napędowego na 100 km. Jednak załadownie bagażnika do pełna oraz sześciu osób na pokład może znacznie pogorszyć wyniki spalania. Jaki będzie średni wynik na tak długiej i zróżnicowanej trasie tego nikt nie wie.

Po szczęśliwym powrocie z odległej Czarnogóry przygotujemy obszerną relację z tego jak auto spisuje sie zarówno na autostradach, jak i w ciężkim górzystym terenie Bałkanów. Jesteśmy bardzo ciekawi też, jak będzie się przedstawiało spalanie auta i jak bardzo będzie odbiegać od danych podanych przez producenta.

WP: Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025