Trwa ładowanie...

Opel Tigra wraca… bez dachu!

Opel Tigra wraca… bez dachu!
div2qmn
div2qmn

Opel zapowiedział już, że podczas najbliższych marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie pokaże Tigrę TwinTop – całkowicie nowy, dwumiejscowy kabriolet, którym Opel powróci do zaniechanej przed czterema laty produkcji Tigry. Poprzednia generacja zadebiutowała 11 lat temu jako auto studyjne i dzięki świetnemu przyjęciu publiczności targów frakfurckich trafiła do seryjnej produkcji. Czy Tigra TwinTop zaskarbi sobie sympatię zwiedzających tegoroczne targi w Genewie?

Nowa Tigra stanowić będzie uzupełnienie oferty Corsy w takim stopniu, jak Peugeot 206 CC, czy Citroen Pluriel uzupełniają bazowe modele 206 i C3. Montowanie tylko dwóch miejsc siedzących, ma jednak zapewnić Tigrze nieco bardziej ekskluzywny charakter, bo dzięki takiej konfiguracji można ją, bez jakichkolwiek kompleksów, określić jako rasowe coupe. Tigra TwinTop nie jest usportowioną wersją Corsy, lecz jej bardziej sportowym i ekskluzywnym uzupełnieniem.

Tigrę TwinTop napędzać będzie mógł jeden z dwóch silników wolnossących: 1,4 o mocy maksymalnej 66 kW/90 KM, lub 1,8 92 kW/125 KM. Pomimo niezbyt imponującego stosunku uzyskiwanej mocy do pojemności skokowej, oba silniki są nowoczesne, o czym zaświadcza ich zgodność z najnowszą normą dotyczącą emisji spalin Euro-4. Maksymalna moc nie imponuje, lecz z oceną ich walorów należy poczekać do pierwszych jazd, podczas których ocenić można elastyczność - znacznie przecież ważniejszą niż maksymalne wartości. Standardowo w tigrze montowana będzie pięciostopniowa przekładnia manualna, ale kupujący Tigrę 1,4 wybrac będą mogli również zautomatyzowaną skrzynię Easytronic

Tigrę, nomen omen, TwinTop z coupe w kabriolet przemieniać ma konstrukcja podwójnego dachu. Dach ów, to dwa elementy blaszane, które chowają się do wewnątrz auta tworzą nad głowami pasażerów solidny hard-top. To składanie i rozkładanie odbywać się będzie dzięki elektro-hydraulicznemu systemowi, który stanowi przedmiot dumy konstruktorów Opla. Tigra ze złożonym dachem będzie miała bagażnik o pojemności 250 litrów, co jest wynikiem zaiste rewelacyjnym, zważywszy, że debiutujący zaledwie przed miesiącem olbrzymi BMW 645Ci Convertible przy złożonym dachu dysponuje przestrzenią bagażową 300 litrów.

Czy dwumiejscowa Tigra zyska powodzenie? Nie wiadomo. Z racji swych ograniczonych tylko dwoma fotelami walorów użytkowych raczej nie może liczyć na masową sprzedaż. Sam producent określa auto jako model niszowy i zapowiada, że takich właśnie niszowych Opli będzie niebawem więcej.

div2qmn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
div2qmn
Więcej tematów