Opel partnerem PCK
Kooperacja będzie się odbywać pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, którego obydwie instytucje są członkami. Inaugurację przewidziano na 13 września, czyli Światowy Dzień Pierwszej Pomocy. - Jesteśmy zaszczyceni, że naszym partnerem został Polski Czerwony Krzyż, który jest liderem w prowadzeniu działań edukacyjnych oraz kursów udzielania pierwszej pomocy - powiedział dyrektor General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski.
6 września ruszyła kampania informacyjna "Czas szybkich decyzji", która ma na celu zwiększenie świadomości czynnika czasu jako kluczowego w momencie zdarzeń drogowych. Ważne jest też zwrócenie uwagi na pozornie nieszkodliwe nawyki, które mogą stwarzać realne zagrożenie w sytuacjach niespodziewanych, np. awaryjne hamowanie. Jak istotna jest błyskawiczna reakcja na miejscu zdarzenia pokazują dane - szybkie działanie może zwiększyć szanse przeżycia osób poszkodowanych aż o 75 proc., z kolei opóźnienie resuscytacji o minutę powoduje ich spadek aż o 10 proc.
- Chcemy wspólnie z Oplem zwiększyć świadomość uczestników ruchu drogowego, jak kluczowy jest czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia oraz aktywnie promować edukację z zakresu pierwszej pomocy - mówi dr Jerzy Zaborowski, dyrektor PCK. W weekend 13-14 sierpnia w 49 salonach Opla w Polsce odbędą się dni otwarte promujące bezpieczeństwo na drodze. W tych dniach wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w pokazach i szkoleniach prowadzonych przez instruktorów i ratowników Polskiego Czerwonego Krzyża. U wybranych dealerów pojawią się też symulatory dachowania i działania poduszki powietrznej, alkogogle. Goście otrzymają apteczki, odblaski, opaski i kolorowanki dla najmłodszych.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl