Opel - historia auta kompaktowego
1936 r. - Opel Kadett
None
Już w 1936 r., roku igrzysk olimpijskich, Opel był jednym z największych producentów samochodów w Europie. Z pomocą Kadetta, Opel poszerzył ofertę swoich modeli i wszedł do segmentu samochodów kompaktowych.
Kadett odziedziczył czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1l, o mocy 23 KM po modelu P4, a swoją nowoczesną sylwetkę po modelu Olympia. Po raz pierwszy w samochodzie wytwarzanym w produkcji wielkoseryjnej przyjęto koncepcję samonośnego nadwozia w całości wykonanego ze stali.
W tamtych czasach dostępne były dwie odmiany: sedan i sedan convertible (kabriolet). Oba samochody wyposażone były w cztery fotele, dwoje drzwi, a ich cena zaczynała się od 2 100 marek (Reichsmark). Wersje czterodrzwiowe były także eksportowane.
Kadett pierwszej generacji został sprzedany w ilości ponad 100 tys. szt. do zakończenia produkcji samochodu cywilnego w 1940 r. Po zakończeniu II Wojny Światowej w roku 1945, zwycięskie siły podjęły decyzję o przekazaniu wszystkich zakładów i projektów ZSRR. Pierwsza wersja Kadetta była produkowana w Rosji aż do lat pięćdziesiątych pod nazwą Moskvich 400.