Opel Calibra
W tym roku przypada 25. rocznica debiutu Opla Calibra. Model ten wpisał się na stałe w historię motoryzacji oraz niemieckiej marki
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.
25. urodziny legendy
Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.
Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.