Opel Calibra

W tym roku przypada 25. rocznica debiutu Opla Calibra. Model ten wpisał się na stałe w historię motoryzacji oraz niemieckiej marki

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

/ 725. urodziny legendy

Obraz
© zdjęcie producenta

Calibra miała przed sobą trudne zadanie - musiała sprostać wysoko zawieszonej przez poprzedników poprzeczce. Były to modele Manta, Opel GT i Monza. Auto charakteryzowało się najlepszym wtenczas współczynnikiem oporu powietrza, niezależnym zawieszeniem kół, osią tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalnym napędem na cztery koła i czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Sprawiło to, że Calibra wyprzedziła swoje czasy i w 1990 r. została nagrodzona najbardziej prestiżowym wyróżnieniem motoryzacyjnym w Niemczech - Złotą Kierownicą.

Montowany w wersji bazowej 2-litrowy silnik (115 KM) rozpędzał pojazd do 203 km/h zaś 150-konna jednostka z czterema zaworami na cylinder - do 223 km/h. Przy imponujących osiągach Calibra 16V zużywała średnio 7,7 l/100 km. Nie bez znaczenia w sukcesie modelu była cena, rozpoczynająca się od 33 900 marek niemieckich. Warto dodać, że przy jej konstruowaniu użyto wielu rozwiązań opracowanych dla modelu Vectra.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka