Odświeżona i dopełniona gama Astry
W układzie BiTurbo zastosowano turbosprężarki o różnych rozmiarach, pracujące osobno lub razem, w zależności od obciążenia silnika. Podobnie jak w Insigni, każda sprężarka ma własną chłodnicę. Obie zintegrowano w jeden moduł i umieszczono tuż przed chłodnicą silnika, aby zmieścić ten zestaw w ciaśniejszej komorze, pod maską Astry. Mniejsza chłodnica pracuje w zakresie do 3000 obr./min. Powyżej tej prędkości otwiera się zawór obejścia sprężarki, kierując powietrze z małego intercoolera (poj. 1,85 l), do dużego (poj. 3,76 l). W ten sposób niemal całkowicie udało się wyeliminować efekt „turbodziury”. Mniejsza, wysokociśnieniowa sprężarka wytwarza ciśnienie małą ilością spalin. Do prędkości 1500 obr./min. pracuje samodzielnie. W przedziale 1500-2500 obr./min. strumień spalin jest dzielony między obie sprężarki, które wówczas pracują sekwencyjnie. Większa sprężarka niskociśnieniowa wstępnie spręża powietrze z układu dolotowego, po czym kieruje je do mniejszej sprężarki. Im większe obciążenie silnika i prędkość
obrotowa, tym większą część pracy wykonuje duża sprężarka. Od około 3000 obr./min. pracuje już tylko ona. Co ciekawe, w jeden element połączono plastikowy kolektor dolotowy, przepływomierz, chłodnicę oraz złącza pompy płynu chłodzącego.