Odświeżona i dopełniona gama Astry
Bardzo ciekawą, choć niszową propozycją na naszym rynku będzie Astra GTC, wyposażona w jednostkę 2.0 Biturbo CDTI o mocy 195 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Nowy silnik wyposażono w dwie, działające sekwencyjnie turbosprężarki oraz podwójną chłodnicę powietrza. Debiutował w modelu Insignia na początku 2012 roku, teraz jest dostępny jako najmocniejszy diesel pod maską Astry. Aby go tam zmieścić, konieczne było połączenie dwóch chłodnic powietrza w jeden, zintegrowany element. Czterocylindrowy silnik z systemem bezpośredniego wtrysku common rail trzeciej generacji rozwija swój maksymalny moment w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Aż 80 proc. momentu obrotowego (320 Nm) jest dostępne już przy 1250 obr./min. Pięciodrzwiowa Astra z takim silnikiem i sześciobiegową przekładnią manualną rozpędza się do 223 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s. Według producenta, wyposażona w systemem start/stop i manualną, sześciobiegową skrzynię Astra ma średnio spalać tylko 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.