Odświeżona i dopełniona gama Astry
Nowy, czterocylindrowy silnik Opla Astry OPC z turbodoładowaniem stworzono na bazie 250-konnej jednostki Opla, montowanej pod maską Insigni. Pomimo zwiększenia mocy o 30 KM, nowy silnik zużywa, według producenta, do 12 proc. mniej paliwa, uzyskując średni wynik spalania na poziomie 8,1 l/100 km. Poprawiono system dolotowy, by zapewniał dopływ maksymalnej ilości powietrza do turbosprężarek. Zastosowano dwie, z chłodnicami doładowanego powietrza oraz dwa wałki rozrządu w głowicy i dwa wałki wyważające w aluminiowym bloku silnika. Udoskonalone turbosprężarki mogą sprostać wyższemu ciśnieniu, a dzięki zastosowaniu nowych komponentów, ma wzrosnąć ich trwałość. Zoptymalizowano również układ wydechowy, aby usprawnić odprowadzanie spalin i podnieść osiągi.