Olimpijskie Seicento - wrzesień 2000
Olimpijskie Seicento, wrzesień 2000, Krzysztof Golat
Po niezwykle udanej serii Seicento Fun Fiat postanowił wprowadzić nowy model - Seicento Olimpia.
Auto jest napędzane dobrze znanym silnikiem czterocylindrowym, o pojemności 899 cm sześc. i mocy 39KM. Olimpia kosztuje 24400zł i jest droższa od podstawowego modelu Young o 1100zł. Za stosunkowo niewielkie pieniądze klient otrzymuje dość atrakcyjny pakiet dodatkowego wypasażenia obejmujący zderzaki w kolorze nadwozia, gumowe listwy na drzwi zabezpieczające przed obiciem lakieru, tylne boczne szyby uchylne, szyby atermiczne, gniazdo zapalniczki, pasy bezwładnościowe z tyłu oraz największy "rarytas": magnetofon firmy Clarion o mocy 4x30W, z "miękkim sterowaniem", RDS'em i możliwością podłączenia zmieniacza płyt CD. Szkoda tylko, że instalowane seryjnie głośniki nie dorównują jakością odtwarzaczowi. Smuci również to, że autko nadal nie otrzyma tak podstawowych rzeczy jakimi są kołpaki, licznik przebiegów dziennych czy zegarek. Wydaje się że Seicento znajdzie podobnie jak model "Fun" wielu nabywców, lecz jest to seria limitowana, więc ograniczona czasowo. Jak długo będzie produkowana - tego na razie nie
wiadomo.