| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9297/espace-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Dzisiaj rozpoczyna się sprzedaż nowej wersji szlagierowego Renault Espace. Producent, dumny z modelu, który przed ponad dwudziestu laty wyznaczył w Europie nowy segment. ...I choć konkurencja z czasem podążyła śladami Espace, to Renault do dziś chce dzierżyć palmę pierwszeństwa w tym segmencie. Temu właśnie służyć ma wprowadzenie odświeżonej wersji tego modelu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9297/espace-2006-05.jpeg',550,344) ) |
| --- | Jako że auto Espace aspiruje do roli klasyka, zmiany stylistyczne mają bardzo powściągliwy charakter. Producent wyjaśnia, że zmieniono wygląd zderzaków i grilla. Wprowadzono też przednie lampy bi-xenonowe, oraz przemodelowano kształt tylnych lamp. Zmiany wewnątrz, to wprowadzenie nowej kolorystyki materiałów obiciowych i elementów kokpitu. Zmieniono nieco kształt nowej konsoli, która mieści wyświetlacz nowego systemu nawigacji satelitarnej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9297/espace-2006-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Najważniejsza zmiana to wprowadzenie do gamy Espace nowego silnika wysokoprężnego, który ma szanse stać się głównym „motorem” napędzającym sprzedaż. Mowa o dwulitrowym dieslu o 2.0 dCi mocy maksymalnej 175 KM, dzięki któremu to wielkie przecież auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym, niż 10 sekund. Oprócz tego nowego silnika, oferowane są jeszcze jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9; 2,2; oraz 3,0 litra. Ich moc maksymalna wynosi od 115 do 180 KM. Najsilniejszą oferowaną jednostką pozostaje 3,5 litrowy silnik benzynowy 3,5 V6 (245 KM), który pozwala Espace przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy. Oferowane są jeszcze dwa silniki benzynowe - oba dwulitrowe. Słabszy osiąga moc 140 KM, a silniejszy – wyposażony w turbosprężarkę – 170 KM.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Choć nowy Espace ma dziś swoją europejską premierę handlową, to polskie przedstawicielstwo producenta podaje, że auto pojawi się polskich salonach z pewnym opóźnieniem wobec Zachodniej Europy. Specjalnie na potrzeby polskiego rynku określony zostanie standard wyposażenia, oraz ceny.