Zmiany dotyczą m.in. wyglądu auta. Na nowo zaprojektowano zderzaki, reflektory i światła tylne oraz grill. Nieco inne przetłoczenia ma pokrywa silnika. Dzięki modyfikacjom – jak twierdzi producent – S80 zyskało bardziej młodzieńczą i dynamiczną linię. Wewnątrz zastosowano nowe materiały tapicerskie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9087/s80-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Największy sedan Volvo dostępny będzie z napędem na cztery koła. Może być również wyposażony w aktywne zawieszenie dostosowujące charakterystykę pracy elementów tłumiących do rodzaju drogi, prędkości i kierunku jazdy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9087/s80-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W opcji znajdzie się układ adaptacyjnej regulacji prędkości jazdy. To rozwiązanie zbliżone do stosowanego już m.in. w Mercedesach. W połączeniu z tempomatem pozwala na utrzymanie określonej odległość między S80, a jadącym przed nim autem. Jeśli układ nie jest używany, a odległość od samochodu z przodu zmniejsza się na tyle szybko, że prawdopodobna jest kolizja, system ostrzega kierowcę włączając brzęczyk i światła ostrzegawcze. W tym samym czasie w stan gotowości wprowadzany jest układ hamulcowy, aby hamowanie było jak najskuteczniejsze.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Gama silników nowego Volvo S80 obejmuje jednostki benzynowe: turbodoładowaną 2,5 l/200 KM; V8 o mocy 315 KM i rzędową, 6-cylindrową 3,2 l/238 KM. Pojazd można będzie kupić także z turbodieslem o mocy 185 KM.
Odnowione S80 zostanie wprowadzone do sprzedaży na rynkach europejskich w czerwcu.
Autor: (mp)