Odnowiona Meriva

Obraz

Opla Merivę można już zamawiać w Polsce. Najtańszy, z silnikiem benzynowym 1,4 l/90 KM, kosztuje 48 890 zł.

Meriva to 5-osobowy minivan opracowany z wykorzystaniem płyty podłogowej Corsy. W porównaniu z poprzednikiem dokonano w nim głównie zmian stylizacyjnych. Nieco inny kształt mają reflektory, zderzaki i grill. Zastosowano też nowe materiały tapicerskie.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, a tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie typowe w segmencie pojazdów, do którego należy Meriva.

Gamę silników Merivy rozszerzono o opracowanego przez Fiata diesla 1,3 l rozwijającego moc 75 KM. Auto dostępne jest także z wysokoprężną jednostką napędową 1,7 l/100 KM i silnikami benzynowymi 1,4 l/90 KM; 1,6 l/105 KM i 1,8 l/125 KM.

W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy i centralny zamek.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Na rynkach europejskich Meriva dostępna jest także w usportowionej wersji OPC. Napędza ją turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 180 KM. Meriva OPC rozwija maksymalną prędkość 222 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,2 sekundy. Zawieszenie auta dostosowano do osiągów obniżając je z przodu o 10, a z tyłu o 15 mm.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Prezentacja Merivy odbyła się na niemieckiej wyspie Sylt. Jeździliśmy autem z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM współpracującym z manualną, 5-stopniową skrzynią przekładniową. Jednostka napędowa jest wystarczająco dynamiczna i cicha. Głośniej zaczyna pracować dopiero powyżej 4 tys. obrotów na minutę. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Zawieszenie Merivy sprawuje się dobrze, ale trudno o obiektywną ocenę ze względu na dobry stan niemieckich dróg. Więcej na ten temat można będzie powiedzieć po próbach na naszych nawierzchniach.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika benzynowy benzynowy benzynowy diesel diesel
Pojemność skokowa (cm3) 1364 1598 1796 1248 1686
Moc (KM) 90 105 125 75 100
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,8 13,3 11,3 17,8 13,4
Prędkość maksymalna (km/h) 168 181 190 157 178
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 5,3/8,3 5,5/8,8 6,1/10,9 4,3/6,2 4,4/6,6
Długość x szerokość x wysokość (cm) 405 x 169 x 162
Pojemność bagażnika (l) 415
Cena brutto (zł) 48 900 52 200 57 150 57 400 63 600

Autor: Maciej Pobocha

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła