Odnowiona Meriva

Obraz

Opla Merivę można już zamawiać w Polsce. Najtańszy, z silnikiem benzynowym 1,4 l/90 KM, kosztuje 48 890 zł.

Meriva to 5-osobowy minivan opracowany z wykorzystaniem płyty podłogowej Corsy. W porównaniu z poprzednikiem dokonano w nim głównie zmian stylizacyjnych. Nieco inny kształt mają reflektory, zderzaki i grill. Zastosowano też nowe materiały tapicerskie.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, a tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie typowe w segmencie pojazdów, do którego należy Meriva.

Gamę silników Merivy rozszerzono o opracowanego przez Fiata diesla 1,3 l rozwijającego moc 75 KM. Auto dostępne jest także z wysokoprężną jednostką napędową 1,7 l/100 KM i silnikami benzynowymi 1,4 l/90 KM; 1,6 l/105 KM i 1,8 l/125 KM.

W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy i centralny zamek.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Na rynkach europejskich Meriva dostępna jest także w usportowionej wersji OPC. Napędza ją turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 180 KM. Meriva OPC rozwija maksymalną prędkość 222 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,2 sekundy. Zawieszenie auta dostosowano do osiągów obniżając je z przodu o 10, a z tyłu o 15 mm.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Prezentacja Merivy odbyła się na niemieckiej wyspie Sylt. Jeździliśmy autem z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM współpracującym z manualną, 5-stopniową skrzynią przekładniową. Jednostka napędowa jest wystarczająco dynamiczna i cicha. Głośniej zaczyna pracować dopiero powyżej 4 tys. obrotów na minutę. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Zawieszenie Merivy sprawuje się dobrze, ale trudno o obiektywną ocenę ze względu na dobry stan niemieckich dróg. Więcej na ten temat można będzie powiedzieć po próbach na naszych nawierzchniach.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika benzynowy benzynowy benzynowy diesel diesel
Pojemność skokowa (cm3) 1364 1598 1796 1248 1686
Moc (KM) 90 105 125 75 100
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,8 13,3 11,3 17,8 13,4
Prędkość maksymalna (km/h) 168 181 190 157 178
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 5,3/8,3 5,5/8,8 6,1/10,9 4,3/6,2 4,4/6,6
Długość x szerokość x wysokość (cm) 405 x 169 x 162
Pojemność bagażnika (l) 415
Cena brutto (zł) 48 900 52 200 57 150 57 400 63 600

Autor: Maciej Pobocha

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇