Nissan Leaf
Elektryczny samochód japońskiej marki uzyskał drugi od końca wynik w testowanej stawce. Kompakt, który zachwyca ekologów swoim napędem, w dziedzinie wytrzymałości konstrukcji ma jeszcze sporo do nadrobienia. W teście obrysowym Leaf otrzymał ogólną notę "poor", a więc najniższą. W wyniku uderzenia słupek został wręcz zmasakrowany. Wnętrze przemieściło się w kierunku kierowcy o 40 cm na wysokości stóp, o 35 cm na wysokości kolan oraz o 36 w przypadku deski rozdzielczej.
Jak szacuje IIHS, w wyniku takiego zderzenia kierowca odniósłby obrażenia lewego kolana i podudzia, a możliwe, że także prawego uda. Głowa i klatka piersiowa są dobrze chronione, zaś biodra nieco lepiej niż w Maździe 5.
Jak się okazuje, również w przypadku Leafa pięć gwiazdek przyznanych przez Euro NCAP nie przełożyło się na dobry wynik w amerykańskich testach.