Mazda 6
To jedna z najciekawszych propozycji rynkowych w segmencie D. Co prawda cena zakupu tego samochodu nie jest niska, ale otrzymujemy w zamian ładną karoserię, pod którą kryje się silnik nieskalany obowiązującym w Europie dowsizingiem. A jak z bezpieczeństwem w obrysowym teście zderzeniowym? IIHS ocenił rezultat próby jako "odpowiedni".
Pomiary przeprowadzone z użyciem manekina pokazały, że głowa kierowcy trafia w poduszkę powietrzną tylko częściowo, co skutkuje późniejszym o ułamki sekundy uderzeniem w koło kierownicy. Przed dodatkowymi urazami chroni kurtyna powietrzna. Co dość nietypowe, kierowca Mazdy 6, w razie wzięcia udziału w zderzeniu o takim scenariuszu, odniósłby obrażenia prawej nogi. Przesunięcie kabiny do wnętrza na poziomie stóp - 13 cm, na poziomie kolan - 9-10 cm.