Trwa ładowanie...
11-10-2005 10:57

Nowy Volkswagen Passat!

Nowy Volkswagen Passat!
d1fyoc7
d1fyoc7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-02.jpg',600,416) ) |
| --- | O poprzednim modelu Passata pisano już, że się zestarzał, pokrył pleśnią. I choć miłośnicy marki VW w długim utrzymywaniu nie zmienianej, tej samej generacji Passata upatrywali dowodu na jego doskonałość, to chyba wszyscy oczekiwali już odmiany. Wraz z pojawieniem się nowego Pasaata Volkswagen uzyskał drugą - po nowym Golfie - silną broń w walce o umocnienie swej nadwątlonej pozycji na rynku motoryzacyjnym. Passat może spełnić pokładane w nim nadzieje tym bardziej, że stanowi większy postęp wobec poprzedniej generacji, niż miało to miejsce we wprowadzanym ostatnio Golfie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowy Passat jest od starego bezwzględnie większy. Ma 4,77 metra długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 metra, a bagażnik ma pojemność 565 litrów, co jest rezultatem imponującym (o 90 litrów więcej niż poprzednik). Passat jest znacznie smuklejszy, co przydało jego sylwetce zarówno dynamizmu, jak i elegancji. Choć ostateczna ocena urody jest kwestią indywidualnego gustu, to bez wątpliwości, nowy Passat bardziej niż poprzednik zasługuje na miano limuzyny. Sylwetką ma lżejszą, linie nadwozia smuklejsze, nakreślone z większą fantazją. Wewnątrz zmiany są równie łatwo dostrzegalne. Auto ma swój styl, którego najważniejszym priorytetem przestała być geometryczna poprawność – a takie wrażenie sprawiało wnętrze poprzedniego Passata. Producent zapowiada cztery, niezależne od wersji wyposażenia, zestawy kolorystyczne wnętrza. Wprawdzie wciąż trudno mówić o finezji, czy szczególnym pięknie, ale też Volkswagen nie goni za Alfą
Romeo. Wnętrze Passata nadal jest uporządkowane, ale nie pozbawione lekkości. Okazale prezentują się dwa zegary: prędkościomierza i obrotomierza – które zapowiadają przyjemne i wygodne odczytywanie tych najważniejszych w codziennej jeździe wskaźników.

d1fyoc7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-04.jpg',600,333) ) |
| --- | W gamie silników oferowanych w nowym Passacie same niemal nowości, wobec starego Passata, bo ee zrozumiałych względów zdecydowano się na jednostki oferowane już w nowym Golfie. Poza najmniejszym motorem 75 kW / 102 KM wszystkie pozostałe silniki benzynowe pojawiły się po raz pierwszy w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują mocą 85 kW / 115 KM, 100 kW / 150 KM i 147 kW / 200 KM. W czwartym kwartale 2005 roku ofertę jednostek napędowych uzupełni silnik 3,2 litra V6-FSI o mocy 184 kW / 250 KM. Wszystkie silniki TDI zostały zamontowane w tym modelu po raz pierwszy. Są to trzy jednostki o mocy 77kW / 105 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM. Benzynowe jednostki napędowe o mocy 85 kW, 110 kW i 147 kW mogą być również połączone z wygodną, sześciobiegową przekładnią automatyczną, oba mocniejsze silniki TDI – z preselekcyjną skrzynią biegów (DSG). | [

](
javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-01.jpg',600,303) ) |
| --- | Prócz nowego nadwozia i nowych silników, Passat ma się wyróżniać bardzo bogatym wyposażeniem. Przynajmniej w dwóch przypadkach, Passat skorzysta tu na rozwiązaniach wypracowanych dla luksusowego Phaetona. Po pierwsze bowiem, Passat będzie wyposażony w uzupełniający tempomat system utrzymujący należyty dystans od pojazdu jadącego z przodu. Klimatyzacja funkcjonować będzie w ultranowoczesny sposób - bez wyczuwalnych strumieni powietrza. Kierowca nie będzie już czuł strumienia na twarzy, czy stopach, a jedynie zmieniającą się płynnie atmosferę wokół siebie. Kolejną nowością w Passacie i całej klasie aut średnich, jest elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Również przyciskiem, a nie przekręceniem kluczyka uruchamiać będziemy silnik. …Kluczyk zastąpiony jest bowiem pilotem, który chowany jest po prawej stronie kierowcy. Zadbano o udogodnienia takie, jak zestaw głośnomówiący ze złączem Bluetooth. Producent zachwala też 600 –watowy system audio Highend firmy Dynaudio.

Nie wiadomo oczywiście, czy nowy Passat zachwyci kierowców, i czy stanie się przebojem na rynku. Z całą pewnością jednak Volkswagen zaprezentował model, który rzeczywiście ma szanse nie tylko się spodobać, ale i zdobyć uznanie dla swego świetnego wyposażenia. Nowy Passat z pewnością nie odcina kuponów od sławy, na którą zapracowało 13 milionów dotychczas sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj