Jeden z największych na świecie producentów łożysk oraz komponentów dla branży motoryzacyjnej, japoński NSK, zapowiedział opracowanie nowego, elektronicznie sterowanego systemu kolumny kierowniczej.
Układ ten ma być oszczędniejszy i bezpieczniejszy oraz gotowy do wykorzystania w modułowych platformach podłogowych wprowadzanych przez koncerny samochodowe. Został on znacznie udoskonalony w stosunku o swojego poprzednika - nierówności nawierzchni są kompensowane i lepiej przenosi kontakt z nawierzchnią, przez co zwiększa się komfort i bezpieczeństwo jazdy.
W odróżnieniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego, zastosowanie rozwiązania wykorzystującego siłownik elektryczny pozwala uniknąć strat mocy w trakcie działania przekładni. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu czujników oceniających opór przy skręcaniu kierownicą. Na podstawie ich wskazań silnik zostaje włączony, zapewniając odpowiedni poziom wspomagania. Wyeliminowanie strat energii oraz pompy hydraulicznej powoduje oszczędność paliwa do 4 proc.
System kierowniczy został zoptymalizowany pod względem zastosowania w nowo wprowadzanych przez producentów aut modułowych platformach podłogowych - dzięki temu nowy układ sterowania będzie mógł być użyty zarówno w małych kompaktach, jak i w minivanach czy SUV-ach. Warto równocześnie zaznaczyć fakt, że nowy układ jest o 10 proc. lżejszy od poprzednika. NSK planuje ustalić sprzedaż produktu na poziomie 250 mln euro na całym świecie do 2017 r.
Źródło: NSK
ll/moto.wp.pl