Nowy SsangYong Rexton (2017) - premiera
Koreańska firma SsangYong coraz śmielej poczyna sobie w świecie motoryzacji. Mały crossover Tivoli pokazał, że auta tej marki nareszcie mogą stanowić atrakcyjną alternatywę dla utytułowanych konkurentów. Czy podobnie będzie z nowym Rextonem?
Poprzednie generacje Rextona nie zachwycały na tle konkurentów. Szczególnie jeśli mówimy o stylistyce, komforcie, zastosowanych materiałach i wyposażeniu. Były to solidne auta, lecz nieco zbyt mało wyrafinowane dla przeciętnego, europejskiego odbiorcy. Teraz ma się to zmienić. Po oficjalnych zapowiedziach SsangYong nareszcie pochwalił się pierwszymi fotografiami przedstawiającymi nowego Rextona. Auto będzie jedną z największych gwiazd salonu samochodowego w Seulu. Impreza startuje już w najbliższy piątek 31 marca.
Czym kusi nowy Rexton? Przede wszystkim atrakcyjniejszym wyglądem. Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby stwierdzić, że koreański SUV wyładniał. Nadal nie należy do czołówki jeśli chodzi o stylistyczne fajerwerki. Powinien jednak przypaść do gustu większości klientów, a niektórzy uznają go pewnie za ponadprzeciętnie ładne auto. Lepsza prezencja to pierwszy i główny element mogący przyczynić się do wzrostu popularności Rextona.
Miło zaskakuje także wnętrze. W egzemplarzu przedstawionym na fotografiach kabina sprawia wrażenie świetnie wykończonej i bogato wyposażonej. Znajdziemy tu m.in. pikowaną skórę i drewno. Rolę centralnego elementu zgodnie z obowiązującą modą pełni duży, kolorowy wyświetlacz multimediów i nawigacji. Na pokładzie nie zabraknie także systemu kamer monitorujących sytuację wokół pojazdu, asystenta pasa ruchu, aktywnego tempomatu, czy automatycznego hamulca zapobiegającego najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu.
Nadwozie mierzące 4850 mm długości, 1920 mm szerokości i 2865 mm wysokości pozycjonuje Rextona tuż obok Hyundaia Santa FeFe i Kii Sorento. Koreańscy bracia będą najprawdopodobniej największymi rywalami nowego SsangYonga, choć oczywiście wiele zależy od cen i dostępnych silników. Póki co Rexton ma być oferowany z doładowanym motorem benzynowym o pojemności 2 litrów oraz 2,2-litrowym dieslem. To niezbyt rozbudowana gama, lecz jeśli auto zostanie wycenione atrakcyjnie, może odnieść sukces. Jak na razie Rexton debiutuje w kraju swojego pochodzenia - Korei. W Europie powinien jednak pojawić się jeszcze w tym roku. Wówczas dowiemy się jak wypada w starciu z konkurencją.
Przypomnijmy, że wspomniane modele konkurencyjne wymagają wyłożenia stosunkowo dużych kwot. Kia Sorento startuje od 147 500 zł. Santa Fe zaczyna się z kolei od 123 300 zł, a wersja Grand od 215 900 zł. W Polsce nadal oferowany jest jeszcze Rexton generacji już schodzącej z rynku. Jego cena bazowa wynosi 118 000 zł.