Gama jednostek Diesla dostępnych dla Skody Superb wkrótce poszerzy się o czterocylindrową jednostkę wysokoprężną, która do tej pory prezentowała swoje możliwości w Octavii.
Ten nowoczesny silnik wpisuje się trend downsizingu, czyli zapewnienia wyższej mocy przy jednoczesnym obniżeniu pojemności. Przekłada się to na oszczędną pracę i proekologiczne parametry, przy zachowaniu wyśmienitych właściwości jezdnych. Z imponująco niskim zużyciem paliwa na poziomie 5.0 l/100 km, Superb 1.6 TDI CR DPF (105 KM) jest jednym z najoszczędniejszych modeli Diesla w linii Superba. Co więcej, dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 (130 g/km w trybie mieszanym) spełnia normę EU5.
Biorąc pod uwagę jego wysoką moc i maksymalny moment obrotowy 250Nm w zakresie 1500-2500 obr./min, ten wyjątkowy silnik idealnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Oparty na nowoczesnej technologii Common Rail, zachwyca użytkowników swą płynną pracą i niskim zużyciem paliwa. Jednostka będzie dostępna z pięciobiegową przekładnią manualną.
_ Jesteśmy naprawdę dumni z naszej jednostki 1.6 TDI CR, która wzbogaca gamę silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa: technologia Common Rail jest teraz dostępna dla wszystkich jednostek Diesla. 1.6 TDI CR jest idealnym połączeniem najnowocześniejszych technologii oraz oszczędnej i przyjaznej środowisku pracy. To zaawansowany technologicznie silnik, który zapewnia doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach _ - powiedział Eckhard Scholz, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za rozwój technologiczny.