Nowy silnik dla Forda Transita
Do gamy Fordów Transit i Transit Custom dołączy nowy, 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue. Zastąpi on dotychczasową jednostkę 2,2 TDCi.
Serwis motoru przewidziano co 2 lata lub 60 000 km. Inżynierowie zastosowali w nim nowy proces oczyszczania spalin z użyciem wodnego roztworu mocznika AdBlue, co pozwoliło spełnić wymogi normy Euro VI. Zacznie ona obowiązywać we wrześniu br.
2,0 EcoBlue będzie oferowany w trzech wersjach mocy- 105, 130 i 170 KM. Transity wyposażone w układ Auto-Start-Stop będą zużywać od 6,6 l ON/100 km i emitować od 174 g CO2/km. W przypadku Transitów Custom wartości te wynoszą odpowiednio 6,1 l/100 km i 157 g CO2/km.
Pod koniec roku w miejscu 6-biegowej skrzyni automatycznej pojawi się automat o takiej samej liczbie przełożeń. Modele Transit Custom Kombi będą oferowane z nowym tylnym zawieszeniem pneumatycznym.
Źródło: Ford
ll