W miejscowości Ryn położonej 18 km od Mikołajek trwa prezentacja dziewiątej generacji Lancera. Nowy model ma duże szanse na powodzenie wśród polskich klientów.
MMC Poland przyjmuje zapisy na najnowszą generację Lancera począwszy od września ubiegłego roku. Pierwsze egzemplarze wyposażone w benzynowy silnik 1.5 l trafiły do klientów w listopadzie 2007 roku.
Konferencja prasowa zorganizowana w murach krzyżackiego Zamku Ryn była doskonałą okazją do prezentacji wersji wyposażonej w zupełnie nowy silnik benzynowy 1.8 l ze zmiennymi fazami rozrządu. Jednostka osiągająca moc 143 KM może być wyposażona w klasyczną, manualną, 5-biegową przekładnię lub też 6-biegową skrzynię sportową CVT. Automat wyposażony w łopatki zmiany biegów ulokowane przy kierownicy, dzięki mechanizmowi szybkiej zmiany przełożeń, pozwala kierowcy na maksymalną przyjemność sportowej jazdy.
Przedstawiciele Mitsubishi Motors twierdzą, że pojazdy wyposażone w silnik1.8 l MIVEC ze względu na korzystną relację ceny do osiągów będą stanowić 80% wolumenu sprzedaży Lancera Sedana dystrybuowanego w polskiej sieci dealerskiej Mitsubishi. Lancer Sedan 1.8 l wyróżnia się dobrą ceną w porównaniu modelu wyposażonego w podstawowy silnik 1.5 l. Różnica w cenie wynosi 3 000 PLN. Pierwsza partia samochodów wyposażonych w silnik 1.8 l, która dotrze do Polski z japońskiej fabryki Mizushoma na przełomie marca i kwietnia, jest już sprzedana. Uzupełnieniem gamy jest wysokoprężna jednostka 2.0 l pochodząca ze stajni Volkswagena. Elastyczny również w niskim zakresie obrotów silnik Diesla osiąga moc 140 KM i jest łączony z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Wyposażenie
Lancer Sedan, podobnie jak inne nowe modele marki Mitsubishi, jestoferowany w 4 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense i Instyle, oraz w 8 kolorach nadwozia – metalicznych: czarnym, niebieskim, szarym, 2 srebrnych, beżowym i czerwonym a także białym. Kluczowe elementy wyposażenia to: wysokiej jakości system audio Rockford Fosgate z potężnym wzmacniaczem o mocy 650 W, subwooferem o średnicy 25 cm w 20 litrowej komorze, 9 głośnikami w 7 miejscach, cyfrowym procesorem dźwięku, kompensacją wpływu prędkości samochodu na jakość dźwięku, wygłuszanymi drzwiami jako komorami rezonansowymi głośników i specjalną osłoną głośników wysokotonowych.
Topową wersję wyposażono w układ nawigacyjny z dyskiem twardym (HDD) i 7-calowym wyświetlaczem LCD, który można uzupełnić o głośnomówiący zestaw telefoniczny Bluetooth.
Ponadto w zależności od wersji pojazd może być wyposażony w takie elementy jak:
-automatyczna regulacja reflektorów i wycieraczki z czujnikiem deszczu,
-system reflektorów adaptacyjnych AFS,
-całkowicie automatyczny układ klimatyzacji z filtrem powietrza,
-ETACS (elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu) - kolejny bezpośredni wynik prac nad elektroniczną architekturą platformy
"Project Global" – ETACS – jest zastrzeżonym prawnie, wszechstronnym, zintegrowanym systemem komputerowym. ETASC jest interfejsem człowiek /maszyna mającym za zadanie uruchamianie wielu elementów bezpieczeństwa i wyposażenia.