W ofercie seryjnie produkowanych samochodów sportowych Renault pojawił się nowy Megane RS. Jego sportowy charakter widoczny jest przede wszystkim w designie i osiągach.
Samochód jest montowany w Hiszpanii w zakładzie w Palencii, na tych samych liniach produkcyjnych, co wersje hatchback, coupe i kombi. W Nowym Megane RS wykorzystano doświadczenie Renault w sporcie, a model ten swoim wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym nawiązuje do tradycji flagowych modeli - od R8 Gordini po Megane R26.R, które przyczyniły się do popularności marki Renault Sport.
Nowy Megane RS w momencie wprowadzenia na rynek będzie oferowany z dwoma rodzajami zawieszenia: wersją Sport montowaną seryjnie oraz dostępną w opcji wersją Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, gwarantującą - jak zapewnia producent - doskonałe osiągi podczas jazdy na torze.
Samochód posiada mocne hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu. Został wyposażony w dwa specjalne systemy, ułatwiające sportową jazdę. Są to: R.S. Dynamic Management, czyli ESP o trzech trybach pracy oraz R.S. Monitor - pokładowy system pomiarowy.
Nowy Megane RS ma turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 l i mocy 250 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 340 Nm. Jednostka ma się sprawdzać zarówno na drodze, jak i na torze.