Nowy KTM 50 SX Factory Edition, czyli offroad dla najmłodszych

Małe crossowe motocykle to konstrukcje, dzięki którym najmłodsi fascynacji dwóch kółek mogą zdobywać umiejętności, startować w zawodach czy rozpoczynać swoje kariery sportowe. Wie o tym KTM, który przygotowuje offroadowe maszyny również w rozmiarze XS. Co więcej – również one dostępne są w bogatszej wersji Factory Edition.

KTM 50 SX Factory EditionKTM 50 SX Factory Edition
Źródło zdjęć: © KTM
Szymon Jasina

Factory Edition to u KTM-a nazwa, która ma oznaczać bardziej wyczynową i hardcorową wersję motocykla. Choć w przypadku "pięćdziesiątki" wydaje się, że nie ma czego poprawiać, to wcale tak nie jest. Również KTM 50 SX ma odmianę Factory Edition, która została odświeżona na rok modelowy 2023.

Tradycyjnie już Factory Edition oznacza specjalne grafiki i tak też jest w przypadku modelu 50 SX. Jednak taka kosmetyka nie uprawniałaby motocykla do takiej nazwy i specjalnej wersji. Oprócz tego odmianę tę wyróżnia szereg praktycznych zmian.

KTM 50 SX Factory Edition
KTM 50 SX Factory Edition © KTM

KTM 50 SX Factory Edition wyposażony jest w wydech i tłumik FMF, siedzisko z antypoślizgową powierzchnią, mniejszą tylną zębatkę, osłony CNC sprzęgła i zapłonu, udoskonalony wtrysk, specjalną konfigurację sprzęgła, opony Dunlop Geomax MX 53 i kilka mniejszych różnic kolorystycznych.

KTM 50 SX Factory Edition w wersji na rok 2023 jest już w sprzedaży i kosztuje 22 165 zł, jest to o około 10 proc. więcej niż w przypadku standardowego modelu, który został wyceniony na 20 115 zł.

KTM 50 SX Factory Edition
KTM 50 SX Factory Edition © KTM
KTM 50 SX Factory Edition
KTM 50 SX Factory Edition © KTM
KTM 50 SX Factory Edition
KTM 50 SX Factory Edition © KTM
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę