| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8706/jaguarxk10.jpg',550,366) ) |
| --- | Nowy Jaguar XK, który oficjalnie zadebiutuje podczas frankfurckiego salonu samochodowego, jest w istocie dedykowany amerykańskim, a nie europejskim klientom. To Amerykanie bardziej cenią prestiż brytyjskich sportowych samochodów. ...I są na tyle zamożni, by zań drogo płacić.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8706/jaguarxk07.jpg',550,340) ) |
| --- | Nowy Jaguar XK jest przez producenta przedstawiany jako pierwszy z gamy sportowych modeli. Zbudowany w oparciu o tę samą technikę, co w przypadku ostatniej generacji limuzyny XJ – nadwozie wykonano ze stopów aluminium łączonych nitami. Pomysł to wprawdzie nie nowy, bo stosował go w motoryzacji choćby Land Rover, odkąd po II Wojnie Światowej w Wlk. Brytanii pozostała niewykorzystana infrastruktura do produkcji samolotów. Z pewnością wymagało wiele wysiłku, by łączone nitami elementy były w stanie podołać wymaganiom nowoczesnego samochodu sportowego (np. aluminiowe nadwozie Audi A8 jest spawane, a miejscami klejone). Producent podaje, że nowe nadwozie jest aż o 31% sztywniejsze od nadwozia sprzedawanej od 1996 roku do dziś generacji XK. Auto jest relatywnie lekkie, bo waży zaledwie 1 665 kg.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8706/jaguarxk09.jpg',550,367) ) |
| --- | Nowego Jaguara XK napędzać będzie 4,2 litrowy silnik wolnossący „AJ-V8” o mocy 300 KM. Napęd przenosić zaś będzie sześcioprzekładniowa skrzynia automatyczna. Stosunkowo niewielka moc - jak na pojemność silnika - ma być wynagradzana trwałością jednostki i jej doskonałą elastycznością. Auto przyśpieszać będzie od o do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy, zaś pierwsze 400 metrów (1/4 mili) pokonywać w czasie 14,4 sekundy – lepiej niż sprzedawana dotychczas turbodoładowana wersja XK o mocy 390 KM.
Jaguar XK sprzedawany będzie począwszy od wiosny przyszłego roku, a wkrótce pojawi się też jego wersja kabriolet.