Hyundai rozpoczął sprzedaż nowej generacji modelu H-1 (kod TQ), który według zapewnień jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Na polskim rynku samochód będzie oferowany trzech wersjach nadwozia - 3 VAN (furgon), 6 VAN (kombi) oraz 8W (minibus). Wymiary zewnętrze każdej z nich są identyczne - 5125/1920/1935mm. Rozstaw osi mierzy 3 200 mm. Przestrzeń ładunkowa w wersji dostawczej ma długość 2375 mm, szerokość 1 620 mm i wysokość 1 350 mm. Wersja kombi z dwoma rzędami siedzeń ma "bagażnik" o długości 1 585 mm. Poza nową stylistyką nadwozia, H-1 oferuje także wyposażenie. W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy. Pojazd może być również wyposażony w szereg nie wykorzystywanych
wcześniej przez Hyundaia (w tym segmencie) elementów wyposażenia, m. in. w wersji minibus dla ośmiu pasażerów, seryjnie instalowany jest system stabilizacji toru jazdy (ESP).
W polskiej ofercie Hyundaia figuruje jeden silnik wysokoprężny o poj. 2.5 litra i mocy 170 KM (rozwijanej przy 3 800 obr/min). Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 392 Nm (2 000 - 2 500 obr/min) i spełnia normę czystości Euro 4. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna, a na niektórych rynkach opcjonalne można zamówić także automatyczną skrzynię biegów (4 lub 5 stopniową).
H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu - droga hamowania ze 100 km/h wynosi 43,3 m. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPh