| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-01.jpeg',550,393) ) |
| --- | W ciągu najbliższego weekendu salony dealerskie Hyundai po raz pierwszy prezentować będą polskiej publiczności odświeżoną wersję modelu Getza – najlepiej sprzedającego się modelu marki Hyundai. Choć produkowany zaledwie od 3 lat, doczekał się już pierwszej korekty, której towarzyszy wprowadzenie nowej gamy silników.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-03.jpeg',550,465) ) |
| --- | Producent zapewnia, że nowa powierzchowność Getza bardziej pasuje do europejskich gustów. Przeprojektowano reflektory i zderzaki, a także wprowadzono nowe kolory lakierów, oraz tapicerki. Tym jednak, co najciekawsze w kwestii nowego Getza, to całkiem nowe silniki. Najważniejszą zmianą, jest wprowadzenie po raz pierwszy w tym modelu motoru wysokoprężnego. Diesel 1.5 CRDi VGT dostępny będzie w dwóch wersjach: moc 88 KM i moment obr. 220 Nm, oraz moc 110 KM i moment obr. 240 Nm. Ten słabszy z diesli osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 12,1 sekundy, silniejszy potrzebuje o 1 sekundę mniej. Najsilniejszym, również całkiem nowym silnikiem jest jednostka benzynowa 1,6 litra o mocy 106 KM, której sprint od 0 do 100 km/h pochłania zaledwie 9,6 sekundy. Do 66 KM zwiększono moc podstawowej jednostki napędowej o pojemności 1.1 litra. Napędzany nią Getz rozpędza się „do setki” w 15,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,5 litra.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-05.jpeg',550,393) ) |
| --- | Nawet, jeśli zważyć na bogate wyposażenie wersji wysokoprężnych, to ich ceny trudno uznać da bliskie ideałom dalekowschodniej powściągliwości. Za wersję 88 KM zapłacić trzeba 48900 zł. a 110 KM kosztuje aż 66900 zł!
Oczywiście, największym zaciekawieniem cieszyć się będą u nas wersja tańsze, głównie te napędzane silnikiem 1,1. ...Ostatecznie średnie spalanie na poziomie 5,5 litra jest do zaakceptowania, a moc 65 KM też nie brzmi źle. Getz z silnikiem 1,1 kosztuje 32400, czyli raczej niewiele, jeśli wziąć pod uwagę, że Getz to auto znacznie większe od Fiata Pandy, czy Chevroleta Spark (nowy Matiz).