Nowy Getz w polskich salonach

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-01.jpeg',550,393) ) |
| --- | W ciągu najbliższego weekendu salony dealerskie Hyundai po raz pierwszy prezentować będą polskiej publiczności odświeżoną wersję modelu Getza – najlepiej sprzedającego się modelu marki Hyundai. Choć produkowany zaledwie od 3 lat, doczekał się już pierwszej korekty, której towarzyszy wprowadzenie nowej gamy silników.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-03.jpeg',550,465) ) |
| --- | Producent zapewnia, że nowa powierzchowność Getza bardziej pasuje do europejskich gustów. Przeprojektowano reflektory i zderzaki, a także wprowadzono nowe kolory lakierów, oraz tapicerki. Tym jednak, co najciekawsze w kwestii nowego Getza, to całkiem nowe silniki. Najważniejszą zmianą, jest wprowadzenie po raz pierwszy w tym modelu motoru wysokoprężnego. Diesel 1.5 CRDi VGT dostępny będzie w dwóch wersjach: moc 88 KM i moment obr. 220 Nm, oraz moc 110 KM i moment obr. 240 Nm. Ten słabszy z diesli osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 12,1 sekundy, silniejszy potrzebuje o 1 sekundę mniej. Najsilniejszym, również całkiem nowym silnikiem jest jednostka benzynowa 1,6 litra o mocy 106 KM, której sprint od 0 do 100 km/h pochłania zaledwie 9,6 sekundy. Do 66 KM zwiększono moc podstawowej jednostki napędowej o pojemności 1.1 litra. Napędzany nią Getz rozpędza się „do setki” w 15,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,5 litra.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8908/getz2005-05.jpeg',550,393) ) |
| --- | Nawet, jeśli zważyć na bogate wyposażenie wersji wysokoprężnych, to ich ceny trudno uznać da bliskie ideałom dalekowschodniej powściągliwości. Za wersję 88 KM zapłacić trzeba 48900 zł. a 110 KM kosztuje aż 66900 zł!
Oczywiście, największym zaciekawieniem cieszyć się będą u nas wersja tańsze, głównie te napędzane silnikiem 1,1. ...Ostatecznie średnie spalanie na poziomie 5,5 litra jest do zaakceptowania, a moc 65 KM też nie brzmi źle. Getz z silnikiem 1,1 kosztuje 32400, czyli raczej niewiele, jeśli wziąć pod uwagę, że Getz to auto znacznie większe od Fiata Pandy, czy Chevroleta Spark (nowy Matiz).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła