Trwa ładowanie...
d2ibjr1
fiat
15-11-2002 16:02

Nowy Fiat Ulysse

d2ibjr1
d2ibjr1

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-01.jpg',600,425) ) |
| --- | Fiat wprowadził na rynek nową wersję swojego jednobryłowego samochodu Ulysse. Jak sama nazwa wskazuje (Ulysse to łacińskie imię Odyseusza), pojazd stworzony jest do podróży. Zarówno konstrukcja podwozia, silniki i przede wszystkim funkcjonalność wnętrza podporządkowana jest temu celowi.
Wejdź do galerii i zobacz zdjęcia Fiata Ulysse.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/274/ulysse-03.jpg',600,291) ) |
| --- | Nowy model przewyższa poprzednika rozmiarami: ma 4,72 m długości, 1,86 m szerokości i 1,75 m wysokości. Jak zapewniają przedstawiciele Fiata, styliści starali się nadać nadwoziu charakter nowoczesny, posługując się prostymi liniami. Efekt został chyba osiągnięty, trudno jednak mówić o jakimś szczególnie indywidualnym wyglądzie auta.
Wnętrze miało być „młodzieńcze”. Usytuowanie zegarów w konsoli środkowej i wyposażenie auta w centralny panel sterowania rzeczywiście robi nowoczesne wrażenie.

d2ibjr1

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-07.jpg',600,433) ) |
| --- | Nowy Fiat Ulysse wyposażony może być w jeden z trzech silników: benzynowy (2.0 16v, 100 kW, 136 KM) lub któryś z dwóch diesli (2.0 16v JTD, 80 kW ,109 KM i 2.2 16v JTD, 94 kW, 128 KM). Niedługo gamę wzbogaci nowy silnik benzynowy 3.0 V6 24v, 150 kW (204 KM). Wyświetl dane silników i ich osiągi ).
Silniki Nowego Fiata Ulysse są zestawione z czterema skrzyniami biegów: dwiema mechanicznymi i dwiema automatycznymi. Jedna z dwóch skrzyń mechanicznych zarezerwowana jest dla silnika benzynowego 2.0 16v, a druga dla obu turbodiesli: 2.0 16v JTD i 2.2 16v JTD. Pierwsza ze skrzyń automatycznych montowana jest z silnikami dwulitrowymi, zarówno benzynowym, jak i turbodieslem, a druga - tylko w wersji 3.0 V6 24v.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-06.jpg',600,287) ) |
| --- | Ulysse ma dwie wersje wyposażenia. Pierwsza, podstawowa (nosi nazwę Ulysse) jest przeznaczona dla samochodów napędzanych oboma silnikami dwulitrowymi. Zawiera ona m. in.: sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne przednie i dwie kurtyny), trzypunktowe pasy z napinaczami i ogranicznikami obciążenia (z wyjątkiem środkowych miejsc drugiego i trzeciego rzędu), uchwyty Isofix, Brake Assistance i ABS z EBD, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, reflektory przeciwmgielne, radio z odtwarzaczem CD z ośmioma głośnikami, komputer pokładowy, regulację wysokości fotela kierowcy, ręcznie sterowaną klimatyzację, elektryczne podnoszenie przednich szyb oraz regulację i odszranianie lusterek wstecznych. Na życzenie dostępne jest ESP wraz z ASR, MSR i TCS (Traction Control System).
Bogatsza wersja Dynamic oferuje ponadto trzecią tylną kanapę (Ulysse ma wtedy 7 miejsc) i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Najdroższa wersja Emotion to dodatkowa elektronika pokładowa (m.in. nawigacja satelitarna).

d2ibjr1

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-05.jpg',600,328) ) |
| --- | Wreszcie najważniejsze: ...ceny! Najtańszy Ulysse, a może lepiej -spolszczony Ulisses, ma dwulitrowy silnik benzynowy i kosztuje równo 95 tys zł. Za jego wysokoprężny odpowiednik trzeba zapłacić 104 tys zł. Ulisses z silnikiem 2.2 JTD, to wydatek 120 tys.
Czy to dużo? Chyba nie, ale zawiedli się ci, którzy liczyli że van Fiata będzie tańszy od pozostałych europejskich samochodów tej klasy.

d2ibjr1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ibjr1
Więcej tematów