| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-01.jpg',600,425) ) |
| --- | Fiat wprowadził na rynek nową wersję swojego jednobryłowego samochodu Ulysse. Jak sama nazwa wskazuje (Ulysse to łacińskie imię Odyseusza), pojazd stworzony jest do podróży. Zarówno konstrukcja podwozia, silniki i przede wszystkim funkcjonalność wnętrza podporządkowana jest temu celowi.
Wejdź do galerii i zobacz zdjęcia Fiata Ulysse.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/274/ulysse-03.jpg',600,291) ) |
| --- | Nowy model przewyższa poprzednika rozmiarami: ma 4,72 m długości, 1,86 m szerokości i 1,75 m wysokości. Jak zapewniają przedstawiciele Fiata, styliści starali się nadać nadwoziu charakter nowoczesny, posługując się prostymi liniami. Efekt został chyba osiągnięty, trudno jednak mówić o jakimś szczególnie indywidualnym wyglądzie auta.
Wnętrze miało być „młodzieńcze”. Usytuowanie zegarów w konsoli środkowej i wyposażenie auta w centralny panel sterowania rzeczywiście robi nowoczesne wrażenie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-07.jpg',600,433) ) |
| --- | Nowy Fiat Ulysse wyposażony może być w jeden z trzech silników: benzynowy (2.0 16v, 100 kW, 136 KM) lub któryś z dwóch diesli (2.0 16v JTD, 80 kW ,109 KM i 2.2 16v JTD, 94 kW, 128 KM). Niedługo gamę wzbogaci nowy silnik benzynowy 3.0 V6 24v, 150 kW (204 KM). Wyświetl dane silników i ich osiągi ).
Silniki Nowego Fiata Ulysse są zestawione z czterema skrzyniami biegów: dwiema mechanicznymi i dwiema automatycznymi. Jedna z dwóch skrzyń mechanicznych zarezerwowana jest dla silnika benzynowego 2.0 16v, a druga dla obu turbodiesli: 2.0 16v JTD i 2.2 16v JTD. Pierwsza ze skrzyń automatycznych montowana jest z silnikami dwulitrowymi, zarówno benzynowym, jak i turbodieslem, a druga - tylko w wersji 3.0 V6 24v.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-06.jpg',600,287) ) |
| --- | Ulysse ma dwie wersje wyposażenia. Pierwsza, podstawowa (nosi nazwę Ulysse) jest przeznaczona dla samochodów napędzanych oboma silnikami dwulitrowymi. Zawiera ona m. in.: sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne przednie i dwie kurtyny), trzypunktowe pasy z napinaczami i ogranicznikami obciążenia (z wyjątkiem środkowych miejsc drugiego i trzeciego rzędu), uchwyty Isofix, Brake Assistance i ABS z EBD, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, reflektory przeciwmgielne, radio z odtwarzaczem CD z ośmioma głośnikami, komputer pokładowy, regulację wysokości fotela kierowcy, ręcznie sterowaną klimatyzację, elektryczne podnoszenie przednich szyb oraz regulację i odszranianie lusterek wstecznych. Na życzenie dostępne jest ESP wraz z ASR, MSR i TCS (Traction Control System).
Bogatsza wersja Dynamic oferuje ponadto trzecią tylną kanapę (Ulysse ma wtedy 7 miejsc) i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Najdroższa wersja Emotion to dodatkowa elektronika pokładowa (m.in. nawigacja satelitarna).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/273/ulysse-05.jpg',600,328) ) |
| --- | Wreszcie najważniejsze: ...ceny! Najtańszy Ulysse, a może lepiej -spolszczony Ulisses, ma dwulitrowy silnik benzynowy i kosztuje równo 95 tys zł. Za jego wysokoprężny odpowiednik trzeba zapłacić 104 tys zł. Ulisses z silnikiem 2.2 JTD, to wydatek 120 tys.
Czy to dużo? Chyba nie, ale zawiedli się ci, którzy liczyli że van Fiata będzie tańszy od pozostałych europejskich samochodów tej klasy.