| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12284/subaru-impreza-5drz-2007-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Już jutro w Nowym Jorku zadebiutuje chluba Fuji Heavy Industries Inc., czyli szlagierowy model Subaru: Imprezę. Nowością jest fakt, że nowa generacja tego modelu dostępna będzie również w dość banalnej wersji pięciodrzwiowej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12284/subaru-impreza-5drz-2007-05.jpeg',550,413) ) |
| --- | Czterodrzwiowa Impreza dostępna będzie w sportowej (turbodoładowanej) wersji WRX, zaś amatorzy pięciodrzwiowego hatchbacka będą mieli do dyspozycji motor wolnossący. Prezentowana wersja pięciodrzwiowa zastąpi, przynajmniej na razie, Imprezę kombi. Producent zachwala nową generacje samochodu podając, że przemodelowano w nim tylne zawieszenie, obniżono środek ciężkości, oraz zastosowano stopy metali o wyższym współczynniku sztywności. Jako że debiut ma miejsce na rynku północnoamerykańskim, w komunikacie mowa wyłącznie o silniku o pojemności 2,5 litra w wersji podstawowej, oraz wyposażonej w turbosprężarkę. Wersja dwulitrowa kojarzyć się może Amerykanom wyłącznie ze skromnym studenckim samochodem bez prawa do sportowych aspiracji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12284/subaru-impreza-wrx-2007-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nowa Impreza ma aż o 95 mm większy rozstaw osi od obecnie produkowanej gemeracji, co skutkuje nie tylko lepszymi właściwościami jezdnymi, ale i większą przestrzenią wewnątrz auta. Producent nie podaje szczegółów technicznych ani danych eksploatacyjnych samochodu przed jego premierą. Co ciekawe, w swym komunikacie koncentruje się na walorach funkcjonalnych i pojemności wnętrza wersji pięciodrzwiowej, a nie sportowych właściwościach. Jest to zrozumiałe jeśli zważyć, że dla Amerykanów samochodem sportowym jest Corvette ze swym sześciolitrowym silnikiem. Subaru Impreza ze swymi dwoma, czy nawet dwoma i pół litrami pojemności skokowej robi wrażenie podobne do tego, jakie w Polsce wywołuje Seicento Sporting…