Nowe samochody o najlepszej jakości
Problemy po zakupie
Zakup nowego samochodu to niewątpliwa przyjemność, jednak bardzo często szybko przychodzą drobne problemy
Kupno nowego samochodu to niewątpliwa przyjemność, jednak bardzo często szybko przychodzą drobne problemy, psujące nabywcy humor. To, które nowe auta oferują najlepszą jakość, postanowiła sprawdzić amerykańska firma J.D. Power, zajmująca się badaniem satysfakcji konsumentów. Okazało się, że dwie trzecie kłopotów zgłaszanych przez kierowców dotyczyło zaprojektowania i ergonomii samochodów, a nie awarii. Coraz większe zaawansowanie samochodów oznacza, że kierowcy mają problem z obsługą wszystkich urządzeń pokładowych. Gąszcz przycisków i nieprzemyślane rozwiązania to niestety problem wielu producentów.
Przeprowadzone ankiety pokazały, że bardzo wiele kłopotów sprawiają nowoczesne systemy multimedialne z dotykowymi ekranami, komendami głosowymi i połączeniem przez Bluetooth. Obsługa niektórych funkcji jest mało intuicyjna, a coraz bardziej rozbudowane systemy oznaczają, że klient nie dowie się o nich wszystkiego przed wyjazdem z salonu.
Badanie przeprowadzone przez J.D. Power sprawdzało nie tylko jakość wykonania i awaryjność, ale też ergonomię i prostotę obsługi kupowanych pojazdów. 83 000 właścicieli nowych samochodów wypełniło ankietę składająca się z 233 pytań dotyczących użytkowania aut w ciągu pierwszych 90 dni od zakupu. Badanie prowadzone od lutego do maja 2013 roku dało odpowiedź na pytanie, które samochody użytkuje się najmniej problemowo.