Nowe reflektory LED Mercedesa
Mercedes zaprezentował reflektory bliższej i dalszej przyszłości. Złożone z 24 diod LED moduły świateł drogowych, stosowane w najnowszym CLS-ie, już niedługo zastąpią zespoły z 84 LED-ami każdy.
Stosowane już np. w Mercedesie S-Klasy reflektory Multibeam LED zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo, bo w przeciwieństwie do statycznych świateł drogowych, dzięki niezależnemu sterowaniu każdej z diod, pozwalają one w ułamku sekundy maskować inne pojazdy w strumieniu świateł bez konieczności przełączania na światła mijania. W rezultacie kierowca dysponuje wysoką wydajnością lamp przez cały czas, i to bez oślepiania innych zmotoryzowanych.
Nowa odmiana świateł składa się z modułów 84-diodowych o jeszcze wyższej rozdzielczości. Swobodna konfiguracja strumienia światła oraz w pełni cyfrowa realizacja wszystkich funkcji świateł drogowych i mijania, bez konieczności stosowania mechanicznego sterowania, pozwoli wprowadzić zupełnie nowe funkcje oświetlenia adaptacyjnego.
W średnioterminowej perspektywie technologia ta ustąpi jednak miejsca innej - widoczność nocą zapewnią czipy LED-owe z 1024 osobno kontrolowanymi pikselami. Czip tworzą warstwy półprzewodników na podłożu silikonowym, które poprzez integrację z elementami obwodu pozwalają na osobne sterowanie każdego z pikseli przypadającego na pojedynczy czip. W przyszłym roku technologia ta będzie testowana na pokładzie auta badawczego Mercedes-Benz.
Projekt ten jest prowadzony wspólnie przez Daimlera, Infineon, Osram, Fraunhofer Gesellchaft IZM oraz Hella. Sponsorowania podjęło się Niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl