| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9129/porsche-911-turbo-1-b.jpg',550,366) ) |
| --- | Czegóż można spodziewać się po nowym Porsche 911 Turbo? Chyba tego, że będzie jak najbardziej podobny do modeli produkowanych poprzednio, a przy tym jeszcze lepszy, szybszy, piękniejszy. Na ile dobrze inżynierowie Porsche poradzili sobie z tym zadaniem przekonać się będzie można już podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie, kiedy to swą premierę świętować będzie wersja Turbo szóstej już generacji modelu 911.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9129/porsche-911-turbo-6-b.jpg',550,366) ) |
| --- | Najważniejszą zmianą wprowadzaną wraz z nowym modelem jest podniesienie osiągów 3,6 litrowego motoru typu boxer. Teraz silnik ten z każdego litra swej pojemności skokowej uzyskuje aż 133 KM, co w sumie daje 480 KM – aż o 60 KM więcej niż dotychczas. Wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrosła z 560 do 620 Nm, przy czym znacznie poprawiono jego rozkład. O ile poprzednio maksymalny moment osiągany był w przedziale obrotów od 2,7 do 4,6 tys obr/min, to teraz zakres ten rozszerzono. Kierowca dysponuje momentem 620 Nm w zakresie od 1,95 do 5 tys obr/min, co świadczy o wręcz fenomenalnej elastyczności silnika.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9129/porsche-911-turbo-5-b.jpg',550,366) ) |
| --- | Deklarowane przez producenta parametry silnika znajdują pełne odzwierciedlenie w danych eksploatacyjnych Porsche 911 Turbo. Samochód wyposażony w manualną sześciostopniową przekładnię potrzebuje 12,8 sekundy by osiągnąć prędkość 200 km/h, a „setkę” osiąga już po upływie 3,9 sekundy. Przyspieszanie od 80 km/h do 120 km/h na piątym biegu pochłania 3,8 sekundy. Jeśli Porsche 911 Turbo wyposażone jest w automatyczną przekładnię Tiptronic S, osiągi są jeszcze lepsze, bo sprint od 0 do „setki” trwa 3,5 sekundy, a od 0 do „dwustu” 12,2 sekundy. Producent z dumą informuje, ze pomimo zwiększenie mocy silnika, udało się obniżyć poziom jego średniego spalania o 10%, do 12,8 l/100km.
Osiągi Porsche 911 Turbo można poprawić zamawiając opcjonalny pakiet „Sport Chrono Package Turbo”. Dysponujemy wtedy magicznym guziczkiem, którego naciśnięcie powoduje chwilowe, bo trwające do 10 sekund zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do 680 Nm.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Porsche 911 Turbo dostępne będzie w sprzedaży już w czerwcu tego roku. Jego cena bazowa (bez lokalnych podatków)
wynosić będzie w Europie 115 tys euro, a w USA 122 900 dolarów. W Polsce, uwzględniając 22% VAT i obecny kurs euro/pln, cena powinna a wynieść około 530 tys zł.