| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10238/mini-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | BMW zaprezentowało zdjęcia nowej generacji Mini, które swój oficjalny debiut będzie miało podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Entuzjaści nowości mogą się poczuć nieco zawiedzeni, bo pierwszy rzut okaz auto wcale się nie zmieniło. Producent przekonuje jednak, że to całkiem nowy samochód, zaś powstrzymanie się od zmian wyglądu Mini określa jako „konsekwentnie rozwiniętą stylistykę”.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10238/mini-2006-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Najwyraźniej producent uznał, że Mini jest autem o tak wyjątkowej urodzie, że nie ma sensu zaprzepaszczać jego indywidualność całkiem nowymi pomysłami. Zewnętrznie więc samochód nie zmienił głównych rysów swej powierzchowności, a jedynie niektóre detale. Auto urosło o 60 mm wzdłuż, by sprostać nowym, bardziej wymagającym przepisom dotyczącym bezpieczeństwa. Producent zapewnia, że całkiem od nowa zaprojektowano wnętrze, ale i ono przystaje w pełni do stylu i układu przyrządów znanego ze sprzedawanego od 5 lat poprzednika. Zwiększono rozmiary „Center Speedo”, czyli centralnie umieszczonego okrągłego „zegara”.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10238/mini-2006-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jeszcze w tym roku zadebiutuje Mini z wolnossącym silnikiem 1,6 o mocy 120 KM. Mini Coorper S napędzane będzie turbodoładowanym silnik 1,6 litra o mocy 175 KM. Na początku 2007 zadebiutuje najskromniejsza wersja Mini One z silnikiem 1,4 o mocy 95 KM (teraz dostępna jest wersja 1,6 o mocy 90 KM). Producent zapowiada też wprowadzenie supernowoczesnego diesla, którego parametrów jeszcze nie ujawniono. Zarówno w wersji Mini, jak i Mini Cooper (znacznie sztywniejszej) dostępny jest opcjonalnie sportowy układ jezdny.