Sprzedaż samochodów marki Dacia charakteryzuje się ciągłą tendencją wzrostową, przy czym wzrost ten w samym 2007 roku wyniósł 17,2%. Dzięki sukcesowi modelu Dacia Logan MCV, szczególnie silny wzrost zanotowano w Europie Zachodniej (+67,9%).
Cztery lata po wprowadzeniu na rynek modelu Logan oferta marki Dacia wzbogaciła się o model Dacia Sandero, 5-drzwiowy hatchback, solidny, duży i przystępny cenowo. W 2008 roku Dacia oferuje swoim klientom (w zależności od rynku) pięć modeli:
- Logan sedan
- Logan MCV
- Sandero
- Logan Van
- Logan Pick-up
Pięć nowoczesnych, niezawodnych i solidnych modeli oferowanych przez Dacię, jest zgodnych z tożsamością marki, która jest postrzegana jako otwarta na potrzeby klientów (przestronne, przystępne cenowo samochody) i pomysłowa. Otwarta na potrzeby klientów, gdyż każdy z modeli zapewnia rekordową ilość miejsca we wnętrzu po przystępnej cenie. Pomysłowa, gdyż gama atrakcyjnych pojazdów oferowanych przez markę Dacia po niskich cenach, to efekt antycypacji potrzeb klientów o pragmatycznym podejściu, którzy przede wszystkim oczekują od auta bezstresowej eksploatacji. Dacia nadąża za aktualnymi tendencjami i potrzebami rynkowymi, wyprzedzając konkurencję dzięki umiejętności szybszego dostrzeżenia nowych możliwości oferowanych przez rynek.
Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży modelu Sandero, rok 2008 będzie rokiem o strategicznym znaczeniu dla rozwoju marki Dacia. Nowe logo Dacii, po raz pierwszy zaprezentowane na salonie w Genewie, podobnie jak produkty marki wyraża nowoczesność, prostotę i solidność. Zachowany został niebieski kolor, który jest symbolicznie związany z marką, przybierając w nowym logo głębszą i szlachetniejszą tonację.
Źródło: Samar, Renault Polska