Trwa ładowanie...
dnx6hn3

Nowe Audi A5 i S5 Sportback: kolejny krok ku jeździe autonomicznej

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nowe Audi A5 i S5 Sportback: kolejny krok ku jeździe autonomicznej
(zdjęcie producenta)
dnx6hn3

Audi przedstawiło szczegóły nowej generacji modeli A5 i S5 Sportback. W samochodach znajdziemy kilka funkcji z zakresu jazdy autonomicznej.

Styliści dostali za zadanie uwidocznienie dynamiki 5-drzwiowego coupe. W tym celu rozciągnięto rozstaw osi (do 2 824 mm), zastosowano krótkie zwisy oraz długą osłonę silnika z wyraźnymi "muskułami". Osłona chłodnicy jest ukształtowana trójwymiarowo oraz szerzej i bardziej płasko niż w poprzednim modelu. Z boku w oczy rzucają się mocne przetłoczenia nad obudową kół, a z tyłu długa pokrywa bagażnika z charakterystyczną krawędzią.

Kabina jest obszerniejsza niż poprzednio - przestrzeń na wysokości ramion wzrosła o prawie 11 mm, a ilość miejsca na kolana z tyłu o 24 mm. Pojemność bagażnika to 480 l. Za dopłatą dostępny będzie wirtualny kokpit w miejsce analogowych zegarów, wyświetlacz Head-Up, oświetlenie wnętrza z 30 kolorami do wyboru i nawigacja MMI Navigation Plus z pamięcią flash 10 GB i monitorem o przekątnej 8,3 cala. Na liście wyposażenia znajdziemy również m. in. ładowarkę indukcyjną czy system audio Bang&Olufsen z dźwiękiem 3D i 19 głośnikami o łącznej mocy 755 W.

Nowe Audi posiada adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości i asystentem jazdy w korkach, który odciąża kierowcę w ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalniając i przyspieszając, a na drogach dobrej jakości również przejmując całkowicie prowadzenie. Innym układem jest asystent unikania kolizji - z pomocą danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych potrafi ominąć przeszkodę, jeżeli kierowca nie podejmie odpowiedniej reakcji.

dnx6hn3

Gama silników przewiduje po trzy motory benzynowe TFSI i wysokoprężne TDI o mocy od 150 do 286 KM. Mogą one współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną, 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową S tronic lub 8-stopniową tiptronic. Zawieszenie przedniej osi opiera się na konstrukcji pięciowahaczowej, natomiast tylnej - czterowahaczowej. Opcjonalnie oferowane będą adaptacyjne amortyzatory.

Nowe modele pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 r.

Źródło: Audi

ll

dnx6hn3

Podziel się opinią

Share

dnx6hn3

dnx6hn3