Trwa ładowanie...
13-09-2016 23:40

Nowe Audi A5 i S5 Sportback: kolejny krok ku jeździe autonomicznej

Nowe Audi A5 i S5 Sportback: kolejny krok ku jeździe autonomicznejŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Audi przedstawiło szczegóły nowej generacji modeli A5 i S5 Sportback. W samochodach znajdziemy kilka funkcji z zakresu jazdy autonomicznej.

Styliści dostali za zadanie uwidocznienie dynamiki 5-drzwiowego coupe. W tym celu rozciągnięto rozstaw osi (do 2 824 mm), zastosowano krótkie zwisy oraz długą osłonę silnika z wyraźnymi "muskułami". Osłona chłodnicy jest ukształtowana trójwymiarowo oraz szerzej i bardziej płasko niż w poprzednim modelu. Z boku w oczy rzucają się mocne przetłoczenia nad obudową kół, a z tyłu długa pokrywa bagażnika z charakterystyczną krawędzią.

Kabina jest obszerniejsza niż poprzednio - przestrzeń na wysokości ramion wzrosła o prawie 11 mm, a ilość miejsca na kolana z tyłu o 24 mm. Pojemność bagażnika to 480 l. Za dopłatą dostępny będzie wirtualny kokpit w miejsce analogowych zegarów, wyświetlacz Head-Up, oświetlenie wnętrza z 30 kolorami do wyboru i nawigacja MMI Navigation Plus z pamięcią flash 10 GB i monitorem o przekątnej 8,3 cala. Na liście wyposażenia znajdziemy również m. in. ładowarkę indukcyjną czy system audio Bang&Olufsen z dźwiękiem 3D i 19 głośnikami o łącznej mocy 755 W.

Nowe Audi posiada adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości i asystentem jazdy w korkach, który odciąża kierowcę w ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalniając i przyspieszając, a na drogach dobrej jakości również przejmując całkowicie prowadzenie. Innym układem jest asystent unikania kolizji - z pomocą danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych potrafi ominąć przeszkodę, jeżeli kierowca nie podejmie odpowiedniej reakcji.

d4jdngl

Gama silników przewiduje po trzy motory benzynowe TFSI i wysokoprężne TDI o mocy od 150 do 286 KM. Mogą one współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną, 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową S tronic lub 8-stopniową tiptronic. Zawieszenie przedniej osi opiera się na konstrukcji pięciowahaczowej, natomiast tylnej - czterowahaczowej. Opcjonalnie oferowane będą adaptacyjne amortyzatory.

Nowe modele pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 r.

Źródło: Audi

ll

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj