| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-01.jpeg',550,323) ) |
| --- | Porsche wprowadza do swej oferty nową, słabszą nieco wersję swego najnowszego modelu Cayman. O ile sprzedawany od jesieni Cayman S dysponuje mocą 295 KM, to debiutujący niebawem samochód osiąga „zaledwie” 245 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-02.jpeg',550,325) ) |
| --- | Cayman, jako klasyczne dwumiejscowe coupe ma centralnie umieszczony silnik. Debiutująca właśnie wersja dysponuje sześciocylindrowym motorem o pojemności 2,7 litra i mocy 245 KM (180 kW). Prędkość maksymalna wynosi 258 km/h, zaś sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,1 sekundy. Producent z dumą podaje, że wedle normy EU, Cayman spala średnio tylko 9,3 litra na 100 km. Maksymalny moment obrotowy 273 Nm dostępny jest w zakresie od 4.600 do 6.000 obr/min. Standardowo montowana jest manualna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach, zaś opcjonalnie można zamówić sześciobiegową skrzynię manualną, lub pięciobiegowy Tiptronic S z trybem sekwencyjnym sterowanym manetkami przy kierownicy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-03.jpeg',550,319) ) |
| --- | Jako opcję można zamówić obniżone o dziesięć milimetrów nadwozie i system, który automatycznie dostosowuje stopień tłumienia drgań do aktualnych warunków drogowych. Zależnie od sportowego temperamentu i aktualnych preferencji, kierowca może wybrać tryb „Normal” lub „Sport”.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Cayman jest słabszy, niż Cayman S, który mknąć może z prędkością 275 km/h, a prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga już po 5,4 s. Jednak wolniejsza nieco wersja Cayman wzbudzać może spore zainteresowanie, bo z pewnością będzie tańsza od Caymana S, za którego zapłacić trzeba niemal 60 tys euro. Dokładna cena Caymana nie jest jeszcze znana, a jego oficjalną premierę zaplanowano na koniec lipca tego roku.