Nowa Warszawa
Wskrzeszenie legendy
None
Zakończył się etap projektowy Nowej Warszawy, która ma być połączeniem nowoczesnej technologii i przypomnienia o polskiej motolegendzie. Obecnie trwają prace nad powstaniem modelu 1:1 oraz podwoziem, zawieszeniem oraz silnikiem. Płyta podłogowa opiera się na konstrukcji z BMW M5, jednak została mocno przerobiona. 6-litrowy silnik V10 (607 KM) za pomocą 7-stopniowej, półautomatycznej skrzyni biegów będzie przekazywał napęd na tylną oś i pozwalał na rozwinięcie prędkości maksymalnej 330 km/h. Wymiary Nowej Warszawy to 4 880/ 1 980/ 1 420 mm, zaś rozstaw osi - 2 900 mm. Na pojeździe, którego masa nie przekroczy 2 ton zamontowane zostaną 22-calowe koła 295/25.
Projektanci chcieli wyciągnąć jak najwięcej z pierwotnej Warszawy. Najbardziej rzucającymi się w oczy elementami są z pewnością oryginalne przetłoczenia, kształty retro, okrągłe lampy i zgarbiona maska. Smaczku dodaje fakt, że przewidywana jest produkcja w ilości 4 sztuk rocznie. Pojazd ma zwrócić uwagę świata na polską myśl motoryzacyjną, połączyć innowacyjność samochodu XXI wieku z retrodesignem oraz przewyższać luksusowe marki poprzez wygląd, wyposażenie i wykonanie (nadwozie i wnętrze będą wytwarzane ręcznie).
Pomysłodawcą projektu "New Warsaw Wratislava" jest Michał Koziołek, znany z utworzenia od podstaw słynnej "Syreny na Euro". Do Koziołka dołączyli studenci architektury - Michał Puchalski i Adam Mally, Łukasz Myszyński z wrocławskiej ASP oraz Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. Planowana premiera Nowej Warszawy przewidziana jest na przełom maja i czerwca 2014 r. na Zamku w Kliczkowie. Koszt projektu oraz wykonanie wynosi ok. 500 000 zł.