Nowa Vespa GTV - najbardziej sportowa w rodzinie
Vespa pokazała nową odsłonę modelu GTV, który hucznie nazywa sportowym. Oczywiście nadal jest miejski skuter, ale napędzany najmocniejszym silnikiem w ofercie Vespy, który dodatkowo został okraszony nieco innym wyglądem i specjalnymi malowaniami.
Vespę GTV najłatwiej poznać po charakterystycznym przednim świetle (teraz LED-owym), które umieszczono nisko - na błotniku. To rozwiązanie z jednej strony prezentuje się bardzo klasycznie, a z drugiej dynamicznie, pasując do bardziej sportowego stylu tego skutera. Trudniejsze do zauważenia, ale również wpływające na prezencję zabiegi objęły nieco zmniejszoną górną część owiewki czy inaczej wyglądające wloty powietrza.
Nowa Vespa GTV to również skok technologiczny. Okrągły zestaw wskaźników jest teraz w pełni cyfrowy i obsługuje system Vespa MIA, który można połączyć ze smartfonem. Całe oświetlenie w skuterze jest w pełni LED-owe, a na wyposażeniu znajduje się dostęp bezkluczykowy. Standardowo na pokładzie jest też port USB. Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa to oprócz ABS-u Vespa GTV ma też kontrolę trakcji.
Za napęd "sportowej" Vespy odpowiada jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik 300 HPE o mocy 23,8 KM. Tradycyjnie dla włoskiego producenta otrzymujemy też dobrą ergonomię, choć w modelu o oznaczeniu GTV jest ona uzupełniona o bardziej sportowy wygląd siedziska. Pod kanapą oczywiście wygospodarowano miejsce na schowek wyściełany matą.
Vesta GTV dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych - Beige Avvolgente Opaco i Nero Convinto. Pierwsza jest beżowa, natomiast druga czarna. W obu przypadkach na nadwoziu znalazły się też detale w kolorze pomarańczowym.