Audi wprowadza do modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback linię Performance. Samochody nią sygnowane będą posiadać 605 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego.
Parametry takie posiada silnik 4,0 TFSI. Pozwala on na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 3,7 s, czyli o 0,2 s mniej niż w przypadku bazowych wersji RS. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 12,1 s (o 1,4 s mniej). Opcjonalny pakiet Dynamic zwiększa maksymalną prędkość z 250 (RS 6 Avant) i 280 (RS 7 Sportback) do 305 km/h. Jednostka V8 biturbo w cyklu ECE zużywa średnio odpowiednio 9,6 i 9,5 l/100 km, emitując przy tym 223 i 221 g CO2/km.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Poprawa osiągów była możliwa dzięki szeregowi zmian, m. in. w systemie zarządzania pracą silnika, zwiększeniu liczby obrotów, podwyższeniu ciśnienia, czy wprowadzenia układu Audi cylinder on demand, który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów. W obu autach ośmiostopiowa skrzynia tiptronic została sportowo zestrojona. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie (przy pomocy dźwigni lub manetek przy kierownicy). W trybie manualnym system wyświetla graniczną wartość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.
Stały napęd na cztery koła quattro za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego przenosi moc na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo 40 proc. momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 na tylną. W razie konieczności wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Opcjonalnie układ quattro jest uzupełniany o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrzej stronie zakrętu, a kołem po stronie zewnętrznej.
Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserie o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie dostarczane jest sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control. Kolejny element opcjonalnego wyposażenia to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.
Za pomocą systemu Audi drive select kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania skrzyni biegów i opcjonalnego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym R8 zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na kierownicy. Standardowo nowe pojazdy wyposażono w 21-calowe felgi aluminiowe, na które założono opony o rozmiarze 285/30 (RS 6 Avant) i 275/30 (RS 7 Sportback). Za dopłatą będą dostępne hamulce ceramiczne.
Poza szeregiem różnic technicznych, oba auta z linii performance posiadają też inne detale stylistyczne. Należą do nich m. in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany tylny dyfuzor, czarna, lśniąca kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz powiększone progi. Na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej umieszczono nazwę quattro, zaś całą konstrukcję zdobią detale w kolorze tytanu. Opcjonalnie oferowany jest niebieski lakier Ascar z efektem metalicznym.
We wnętrzach obu aut znajdziemy sportowe fotele z zaznaczonymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli z kombinacji Alcantara/skóra są czarno-niebieskie. Siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, dywaniki i wybrane elementy obsługi - kontrastowymi szwami. Kombinację stylistyczną uzupełniają podparcia w okolicy kolan z Alcantary i karbonowe wstawki z niebieską nicią. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.
Na chwilę obecną nie jest znana cena Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback w wersji Performance.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl