Trwa ładowanie...

Nowa linia Audi o mocy 605 KM

Nowa linia Audi o mocy 605 KMŹródło: zdjęcie producenta
d1n2y5p
d1n2y5p

Audi wprowadza do modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback linię Performance. Samochody nią sygnowane będą posiadać 605 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego.

Parametry takie posiada silnik 4,0 TFSI. Pozwala on na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 3,7 s, czyli o 0,2 s mniej niż w przypadku bazowych wersji RS. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 12,1 s (o 1,4 s mniej). Opcjonalny pakiet Dynamic zwiększa maksymalną prędkość z 250 (RS 6 Avant) i 280 (RS 7 Sportback) do 305 km/h. Jednostka V8 biturbo w cyklu ECE zużywa średnio odpowiednio 9,6 i 9,5 l/100 km, emitując przy tym 223 i 221 g CO2/km.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Poprawa osiągów była możliwa dzięki szeregowi zmian, m. in. w systemie zarządzania pracą silnika, zwiększeniu liczby obrotów, podwyższeniu ciśnienia, czy wprowadzenia układu Audi cylinder on demand, który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów. W obu autach ośmiostopiowa skrzynia tiptronic została sportowo zestrojona. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie (przy pomocy dźwigni lub manetek przy kierownicy). W trybie manualnym system wyświetla graniczną wartość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Stały napęd na cztery koła quattro za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego przenosi moc na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo 40 proc. momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 na tylną. W razie konieczności wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Opcjonalnie układ quattro jest uzupełniany o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrzej stronie zakrętu, a kołem po stronie zewnętrznej.

d1n2y5p

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserie o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie dostarczane jest sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control. Kolejny element opcjonalnego wyposażenia to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Za pomocą systemu Audi drive select kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania skrzyni biegów i opcjonalnego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym R8 zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na kierownicy. Standardowo nowe pojazdy wyposażono w 21-calowe felgi aluminiowe, na które założono opony o rozmiarze 285/30 (RS 6 Avant) i 275/30 (RS 7 Sportback). Za dopłatą będą dostępne hamulce ceramiczne.

d1n2y5p

Poza szeregiem różnic technicznych, oba auta z linii performance posiadają też inne detale stylistyczne. Należą do nich m. in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany tylny dyfuzor, czarna, lśniąca kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz powiększone progi. Na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej umieszczono nazwę quattro, zaś całą konstrukcję zdobią detale w kolorze tytanu. Opcjonalnie oferowany jest niebieski lakier Ascar z efektem metalicznym.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzach obu aut znajdziemy sportowe fotele z zaznaczonymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli z kombinacji Alcantara/skóra są czarno-niebieskie. Siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, dywaniki i wybrane elementy obsługi - kontrastowymi szwami. Kombinację stylistyczną uzupełniają podparcia w okolicy kolan z Alcantary i karbonowe wstawki z niebieską nicią. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

d1n2y5p

Na chwilę obecną nie jest znana cena Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback w wersji Performance.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d1n2y5p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n2y5p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj