| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17986/mercedes-c-2007-63-amg-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mercedes-AMG GmbH przedstawia auto, które do klientów trafi dopiero wiosną 2008 roku: Mercedes-Benz C 63 AMG. Wersja AMG nowej Klasy C dysponującą mocą maksymalną 457 KM będzie mogła z powodzeniem konkurować z pożądanym przez amatorów aut wyczynowych BMW M3, który poszczycić się może moc „zaledwie” 420 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17986/mercedes-c-2007-63-amg-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Ośmiocylindrowy motor o pojemności 6,3 litra osiąga moc maksymalną 457 KM przy 6,8 tys obr/min. 1 KM przypada więc na 3,6 kg masy auta. Maksymalny moment 600 Nm dostępny jest przy 5 tys obr/min, ale jeszcze ważniejsze jest to, że moment o wartości przynajmniej 500 Nm dostępny jest w bardzo szerokim zakresie od 2 tys do 6,25 tys obr/min. Pochodzący od AMG motor produkowany jest zgodnie z zasadami obowiązującymi w firmie, tzn. każda jednostka składana jest przez jednego technika, który sygnuje swe dzieło na tabliczce znamionowej. Napędzany silnikiem AMG Mercedes-Benz C 63 AMG rozpędza się do prędkości 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Auto wyposażono w siedmioprzekładniową skrzynię automatyczną o trzech trybach pracy: "S" (Sport)
, "C" (Comfort) lub "M" (Manual). W trybie manualnym biegi przełączane są manetkami przy kierownicy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17986/mercedes-c-2007-63-amg-09.jpeg',550,412) ) |
| --- | Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESPÒ, który zaprogramowano stosownie do wyczynowego charakteru Mercedesa C 63 AMG. Kierowca może wybrać jeden z dwóch poziomów aktywności systemu, by zależnie od preferencji w mniejszym, lub większym stopniu pozwalać na ingerencję elektroniki. System można też całkowicie dezaktywować.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Stylistyka nadwozia znacząco odbiega od standardu wyznaczanego przez seryjną Klasę C. Ustrzeżono się jednak przed nazbyt ekstrawaganckimi dodatkami, z umiarem dozując znamionujące energię modyfikacje. Przeprojektowano oczywiście zderzak i grill, a także dodano spojlery. Urody przydają montowane standardowo osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich. Wnętrze auta łączy elegancję ze sportowym zacięciem. Po raz pierwszy w C63 AMG zamontowano przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Odciskany na skórze albo zamieszczany znaczek "6.3 V8" przypomina, że jesteśmy we wnętrzu auta o wielkim potencjale, którego pełne wykorzystanie jest równie trudne, co emocjonujące.