| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10170/opirus-2006-kia-01.jpeg',550,306) ) |
| --- | Choć Opirus nie był dotychczas u nas dobrze znany, to być może jego nowa generacja zaistnieje mocniej w świadomości europejskich kierowców. Nowy Opirus zadebiutuje już jesienią podczas jesiennego salonu samochodowego w Paryżu, by w styczniu 2007 pojawić się u europejskich dealerów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10170/opirus-2006-kia-02.jpeg',550,300) ) |
| --- | Opirus jest od dwóch lat najlepiej sprzedającym się w Korei autem luksusowym, ale najważniejszym rynkiem dla tego samochodu jest Ameryka, gdzie sprzedano dotychczas ponad 51 tys jego egzemplarzy. Produkowany od 2002 model doczekał się swej drugiej generacji, którą producent zapowiada jako bardziej elegancką, dłuższą, wygodniejszą, a jednocześnie lżejszą i odznaczającą się lepszymi parametrami. Koraeńczycy zamierzają w ciągu 4 lat zwiększyć globalna sprzedaż tego modelu do 100 tys egzemplarzy rocznie.
Nowy Opirus napędzany jest widlastym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 3,8 litra, którego moc maksymalna wynosi 266 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy - ustępująca generacja napędzana silnikiem 3,5 litra przyspieszała w czasie 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna nowej Kii Oprius wynosi 230 km/h. Współpracujący z pięcioprzekładniową skrzynią automatyczną silnik spala średnio 10.9 litra na 100 km.
Jeśli producent nie zaproponuje wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym, to szanse na znacząca sprzedaż modelu Oprius w Europie są raczej mizerne. Coraz mniej jest nonszalanckich klientów, którzy nie uwzględniają ekonomii przy wyborze samochodów. Ci zaś, którzy rzeczywiście nie liczą się z kosztami, z reguły nie wybierają samochodów marki Kia.