| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9669/carens-kia-2007-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Już jesienią tego roku do europejskich salonów dealerskich trafi nowa generacja Kii Carens, która debiutowała podczas madryckiego salonu samochodowego. Producent zapewnia, że pokazywane auto po swoim poprzedniku odziedziczyło jedynie nazwę... dając tym samym do zrozumienia, że nowa Kia Carens jest bez porównania lepsza od ustępującego modelu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9669/carens-kia-2007-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nowy Carens jest większy od poprzednika (dłuższy o 55 mm; szerszy o 50 mm ; wyższy o 40 mm). Pomimo powiększeniu gabarytów, współczynnik oporów powietrza poprawiono z 0,35 do 0,32, co bezsprzecznie świadczy o rzeczywistym postępie technologicznym dokonanym wraz z wprowadzaniem nowego auta. Większe rozmiary pozwoliły, by wewnątrz pomieścić 7 foteli, choć w tej konfiguracji przestrzeń bagażowa ma zdecydowanie skromną pojemność (nawet konfiguracja pięcioosobowa ma bagażnik o pojemności zaledwie 400 litrów). Docenić należy, że wygląd kokpitu bezsprzecznie się poprawił, i jeśli tylko materiały wykończeniowe są należytej jakości, to wnętrze nowej Kii Carens uznać można za udane.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9669/carens-kia-2007-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | O ile niegdyś oferowany w Europie Carens dysponował sporymi, bo przeznaczonymi na rynek amerykański silnikami, to teraz producent przeznaczył dla Europejczyków osobne motory. W USA sprzedawane będą silniki benzynowe o pojemności 2,4 oraz 2,7 litra, zaś na Starym Kontynencie Carens napędzany będzie dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 144 KM, lub wysokoprężnym silnikiem o tej samej pojemności i niemal tej samej mocy (140 KM). Oba motory współpracować mogą z przekładnią manualną lub automatyczną. Przekładnie manualne mają 5 przełożeń (w wersji benzynowej) lub (w wersji dieslowskiej). Przekładnia automatyczna, to niezbyt nowoczesna skrzynia czterobiegowa.